به گزارش آذرباخیش قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اعلام این خبر گفت: با هدف توسعه اینترنت روستایی و مناطق کمتر برخورد دسترسی به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات در سه روستای گلدور،قینر سفلی و شوریک با ایجاد سایت جدید با آخرین تکنولوژی ارتباطی برقرار شد.

وی:با ایجاد این سایت جدید با تکنولوژی ۴G برای ۳۰۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ نفر در بخش صفائیه شهرستان خوی امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و برخورداری از مزایای آن در چهار حوزه آموزش،کشاورزی،خدمات بانکی و بهداشتی و سایر فناوری های این حوزه فراهم شد.

مدیر کل ارتباطات گفت: با توجه به اینکه فعلا تستی برای سطح پوشش این سایت انجام نشده ،احتمالا این سایت روستاهای همجوار دیگری را هم پوشش می دهد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه تعهد وزارت ارتباطات را تامین ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد و افزود: تاکنون اتصال اینترنت بیش از ۷۵ درصد روستاهای بالای۲۰ خانوار استان برقرار شده است و تامین اینترنت مابقی روستاها در اولویت برنامه های وزارت ارتباطات قرار دارد و تلاش می کنیم در اسرع وقت اینترنت تمام این روستاها برقرار شود.

انتهای پیام/