به گزارش آذرباخیش یدالله سلطانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با تشریح این پروژه گفت: پروژه تأمین آب شرب مجتمع روستاهای قیزقعله و یاریم قیه در دو فاز و با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۷۷۷میلیون ریال آغاز شد.

سلطانی افزود :عملیات اجرایی فاز اول از سال ۹۰ آغاز و سال ۹۱ به اتمام رسید . در این فاز اجرای شبکه توزیع آب به طول ۱۳ کیلومتر اجرای خط انتقال آب به طول ۵۰۰ متر ، استاندارد سازی و انشعابات آب به تعداد ۳۰۰ فقره و بهسازی مخزن ذخیره ۲۰۰ متر مکعبی با اعتبار ۷ میلیارد و ۲۹ میلیون ریال انجام گرفت .

وی همچنین به عملیات اجرائی  فاز دوم  که از سال ۹۶ شروع و در سال ۹۹ به اتمام رسیده اشاره کرد و گفت: اعتبار مصوب این فاز ۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال بود که شامل  حفر یک حلقه چاه ،  احداث یک باب ایستگاه سرچاهی با کانکس ، نیرو رسانی یک کیلومتری ،اجرای خط انتقال آب ۵/۳کیلومتر از مهمترین عملیات این فاز است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از سوی بنیاد علوی مبلغ ۵ میلیارد ریال برای تکمیل و افتتاح این پروژه تخصیص یافته است.

عادل نجف زاده نماینده شهرستانهای خوی و چایپاره با اشاره برخوداری ۶۶ درصد از مشترکان شهر خوی از شبکه فاضلاب, این مقدار را برای شهر خوی کافی ندانست و افزود : با پیگیری‌های انجام شده از طریق ماده ۵۶ و ماده ۲۳ اعتباراتی برای حوزه آب و فاضلاب شهرستان اخذ شده و بزودی تخصیص خواهد یافت.

وی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع را توسعه یافتگی روستاها عنوان کرد و افزود : برای پیشرفت کشور باید میزان توسعه یافتگی روستاها افزایش یابد.

انتهای پیام/