به گزارش آذرباخیش امام جمعه خوی در نشستی که با خبرنگاران داشت به سوالات خبرنگاران در مورد مسائل مختلف از جمله مشکلات صنفی آنها را پاسخ گفت و اظهار داشت: آگاه سازی مردم، تنظیم درست اخبار و در اولویت قرار دادن مشکلات مردم و تبیین دیدگاههای مقام معظم رهبری بخصوص بیانیه گام دوم انقلاب از جمله رسالت های خبرنگاران و رسانه ها است.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شکوری افزود: اگر می خواهید رسالت خود را بدرستی انجام دهید بدون توجه به اختلاف دیدگاههایی که دارید باید هماهنگ باشید و در مسائل صنفی متحد عمل نمایید.

وی اضافه نمود: مسائل و نقد خود بر عملکرد مسوولان را طوری انعکاس دهید که از آنها برداشت جناحی و سیاسی نشود و در مردم و مسوولان تاثیر بگذارد.

امام جمعه خوی همچنین گفت: تحلیل درست قانون اساسی برای مردم عادی و تشریح علمی و اصولی بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین دیدگاههای مقام معظم رهبری می تواند هم برای مسوولان در حل مشکلات مردم و حرکت در راستای اهداف انقلاب اسلامی و هم برای مردم در راستای آگاهی از حق و حقوق خود و پیگیری مطالباتشان از مسوولان بسیار مفید واقع گردد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بزودی برگزار خواهد شد و شما از هم اکنون مردم را نسبت به وظایف ریاست جمهور و شوراها آگاه نمایید تا آنها رای خود را آگاهانه به صندوق بریزند.

شکوری نقد و بررسی عملکرد مسوولان و پیگیری مطالبات مردم را از دیگر رسالت ها و وظایف خبرنگاران برشمرد و ادامه داد: بیشترین نقد را به عملکرد مسوولان مقام معظم رهبری می کنند و شما هم با پیروی از ایشان عملکرد مسوولان شهرستان را مورد نقد و بررسی درست، فنی و اصولی و بدون حب و بغض های سیاسی انجام دهید. عملکردهای درست را انعکاس دهید و ضعف و کاستی ها را بیان نمایید و برای رفع کمی ها و کاستی ها مطالبه گر و پیگیر باشید و زبان گویای مردم شوید.

وی در ادامه گفت: وزیر وقت بهداشت و درمان قول داده بود که برای تکمیل بیمارستان آیت اله خویی مبلغ ۷۰ میلیارد تومان اختصاص دهد که این موضوع عملی نشد، بسیار پیگیری کردیم و مطالبه نمودیم تا سرانجام این مبلغ تخصیص یافت اگر پیگیری نمی کردیم و اگر مطالبه نمی کردیم شاید بیمارستان آیت اله خویی هنوز تکمیل و به بهره برداری نمی رسید.

شکوری در این نشست به مساله کمبود آب در این شهرستان هم اشاره کرد و افزود: انعکاس مشکلات مردم بخصوص در حوزه آب صنعتی و کشاورزی و آشامیدنی را پیگیری نمایید، من بارها و بارها در این سالها تذکر داده ام که خوی معروف به شهر بدون سد شده است و در آینده با بحران آب مواجه خواهیم شد اما تاکنون اقدام موثری نشده است. همچنین تعریض جاده قطور را پیگیری نمایید که گلوگاه اقتصادی این شهرستان است.

امام جمعه خوی با تاکید بر اینکه نباید از پیگیری مطالبات مردم بخصوص در مورد توسعه شهرستان و رفع فاصله طبقاتی و ایجاد اشتغال و کمک به نیازمندان عقب نشینی کنید،گفت: ممکن است با پیگیری مطالبات مردم مورد هجمه و تهمت قرار بگیرید و یا با همکاری گسترده مردم و مسوولان مواجه نشوید اما نباید خسته شوید. من هم خسته نمی شوم و با جدیت مطالبات مردم و فرهنگ سازی را دنبال می کنم. انشاا… که با همدلی و همکاری هم بر مشکلات غلبه کنیم و اصول انقلاب و فرامین رهبر معظم را در رابطه با عدالت اجتماعی در شهرمان برقرار و در مسیر توسعه و آبادانی شهر و ارتقای فرهنگ والا و اسلامی مردم همه با هم و در کنار هم حرکت کنیم.

انتهای پیام/