به گزارش آذرباخیش علیرضا شیخی، در آیین کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در خوی همزمان با نیمه شعبان، اظهار کرد: ۳۸ روستای این شهرستان در سه محور ولدیان، کلوانس و زاویه برای تحت پوشش قرار دادن ۴۰۰۰ خانوار این روستاها که شامل ۱۳ درصد جمعیت روستایی خوی است، کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: برای این پروژه‌‌ها در مجموع ۲۸۰ کیلومتر لوله گذاری شده و ۷۸۰ میلیارد اعتبار صرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کلنگ‌زنی این ۳۸ روستا شروع عملیات اجرایی گازرسانی‌ها در سال جاری است، اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز بتوانیم در امر گازرسانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

شیخی در ادامه با اعلام اینکه پیمانکاران گازرسانی به ۱۵ روستای بدلان خوی با حدود ۱۰ درصد از جمعیت روستایی شهرستان و همچنین شهر قطور تا پایان فروردین ماه تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۱ روستا نیز در مسیر شهر قطور گازرسانی می‌شود که با اجرایی شدن آنها، ۱۰ درصد از جمعیت این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند تا جمعیت برخوردار از گاز در شهرستان خوی به بیش از ۹۰ درصد برسد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه ما در شرکت گاز هیچ پروژه‌ای را بدون انتخاب پیمانکار کلنم‌زنی نمی‌کنیم، گفت: سال گذشته تمام تعهدات پروژه‌ای ما اجرا شده و متعاقب آن نیز همه بدهی ما به پیمانکاران پرداخت شد تا هیچ بدهی از سال ۹۹ به سال ۱۴۰۰ منتقل نشود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۲۱۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، افزود: هم اکنون ۱۳۰۰ روستا کاملا بهره مند از گاز هستند، ۶۰۰ روستا در دست گازرسانی و ۲۵۶ روستای دیگر هم در برنامه طراحی است.

انتهای پیام/