به گزارش آذرباخیش رئیس حوزه قضایی شهرستان خوی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که به مناسبت آغاز هفته بزرگداشت قوه قضائیه انجام شد، گفت : کاندیداهایی که با نصب پوسترهای خود در غیر جایگاههای تعیین شده، از جمله در مبلمان شهری و تابلوهای راهنمایی و رانندگی موجب خسارت به آنها شده اند، باید جبران خسارت نمایند و جریمه اش را بپردازند.

حجت الاسلام عباسعلی امامی افزود: حدود ۹ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی از جمله تبلیغات پیش از موعد و خسارت وارد کردن به مبلمان شهری و خرید و فروش آرا و تهمت و تخریب تشکیل شده و در مرحله بررسی قرار دارند و در صورت احراز مجرمیت کیفرخواست صادر خواهد شد.

وی با تبریک به مناسبت برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری و شوراها گفت: حضور مردم در انتخابات باعث افتخار بود و مردم در مقابل حجم انبوه تبلیغات علیه کشور که کم سابقه بود، ایستادند. و یک بار دگیر بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی و پایگاه بزرگ مردمی آن مهر تایید زدند.

وی با تاکید بر همکاری مستمر و متقابل دستگاه قضایی و اصحاب رسانه گفت: رسانه ها در ارتباط مستقیم با جامعه هستند و می توانند مشکلات جامعه را به دستگاه قضایی و قوانین قضایی و عملکرد قوه را به مردم اطلاع رسانی کنند و در آگاه سازی مردم به حق و حقوق خود و پیشگیری از جرایمی مثل کلاهبرداری که با سوء استفاده از ناآگاهی برخی از مردم صورت می گیرد، نقش ارزنده ای ایفا نمایند.

رئیس حوزه قضایی خوی بیشترین جرایم را کلاهبرداری در حوزه های خرید و فروش قطعه زمین و ملک، فریب مردم با عنوان دریافت جایزه و خریدهای اینترنتی و چک اعلام کرد و اظهار داشت: همه اینها با سوء استفاده از ناآگاهی مردم صورت می گیرد و اگر ما و شما رسانه ها و همه دستگاههای فرهنگی در این رابطه اطلاع رسانی کنیم و مردم را آگاه سازیم از وقوع بسیاری از کلاهبرداری ها پیشگیری خواهیم کرد.

وی اختلافات خانوادگی و پرونده های طلاق را برای جامعه بسیار ناگوار و تلخ عنوان کرد و اضافه نمود: در این موارد ضمن اینکه بزرگان خانواده ها باید در حل اختلافات زوج های جوان دست بکار شوند بلکه همه دستگاهها و نهادهای فرهنگی مسوول هستند که از نهاد خانواده حفاظت نمایند و نگذارند بنیان خانواده ها سست گردد. البته دادگستری خوی و قضات و مشاوران ما در این رابطه بسیار فعال هستند و مسوولانه عمل کنند و بسیاری از پرونده ها را منجر به صلح و سازش می کنند.

حجت الاسلام امامی با اعلام اینکه امنیت و آرامش جامعه و مردم خط قرمز ماست، گفت: برخورد با ارازل و اوباش و کسانی که امنیت جامعه را برهم می زنند با شدت و قدرت ادامه خواهد یافت و هرگز اجازه نخواهیم داد کسی یا کسانی امنیت و آرامش جامعه و مردم را برهم بزنند.

انتهای پیام/