نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش گفت : با جذب بودجه ۱۶۰ میلیارد ریالی، ساخت سد انحرافی بویلاپوش خوی مجددا آغاز شد.

دکتر عادل نجف زاده افزود : این سد انحرافی بر روی رودخانه «قطور» خوی با هدف تنظیم و انتقال ۵۱ میلیون مترمکعب آب اجرا شده است که با اجرای این پروژه ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خوی تحت پوشش آبیاری مدرن قرار می گیرند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی افزود : این پروژه شامل احداث کانال، کانالت و ابنیه های فنی مختلف شامل کالورت، پل و غیره می شود که با تکمیل آن آب مورد نیاز ۲۰ روستای منطقه را از طریق ۶۰ کیلومتر کانال تامین و امکان اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را نیز فراهم می کند.

وی مهترین هدف ساخت این سد را تامین آب شرب و صنعت شهر خوی و روستاهای همجوار اعلام کرد و خاطر نشان ساخت : با تکمیل و اتمام این سد وضعیت آبیاری اراضی تحت پوشش انهار سنتی بهبود خواهد یافت .

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس یازدهم در پایان توسعه قسمتی از اراضی دشت خوی و اراضی محدوده با احداث شبکه مدرن آبیاری سطحی و تحت فشار و استفاده بهینه از پتانسیل آبهای زیرزمینی محدوده مطالعاتی شهرستان خوی را از مهمترین اهداف ساخت این سد انحرافی دانست.

انتهای پیام/