علی اصغر امینی مدیر جهاد کشاورزی خوی در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش گفت : شهرستان خوی با داشتن ۴۵۰ هزار کندوی زنبور عسل و تولید سالانه ۱۲ هزارتن عسل قطب اول تولید این محصول در کشور بشمار می رود.

وی افزود : توسط سه جوان خویی در بخش صفائیه برای دومین سال متوالی ژل رویال که بعد از عسل مهمترین محصول زنبور عسل در کندو میباشد برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت : این جوانان سال گذشته ۶۰ کیلو کرم ژل رویال برای اولین بار در خوی برداشت کرده بودند که امسال نیز برداشت آن به ۹۰ کیلوگرم خواهد رسید.

امینی افزود : ژل رویال بعد از عسل مهمترین محصول زنبور عسل در کندو میباشد. که زنبوران کارگر در سن ۳ روزگی تا ۱۲ روزگی خود از مغز خود ترشح میکنند. که اصطلاحا به این زنبورها زنبوران پرستار گفته میشود.

امینی خاطر شنان ساخت : با افزایش تولید ژل رویال می‌توانیم ارز آوری صادرات عسل و فرآورده‌های آن مانند ژل رویال (غذای ملکه) را نیز بصورت چشمگیری افزایش داد.

مدیر جهاد کشاورزی خوی همچنین به سودآوری صنعت زنبورداری اشاره کرد و افزود : آموزش صنعت زنبورداری در سراسر کشور مهیاست و بدون نیاز به سرمایه گذاری سنگین  این پتانسیل را دارد که بدون هیچ مشکلی، درآمد ایجاد کند و جوانان بیشتری را برای کسب درآمد از این طریق تشویق نمود.

لازم به توضیح است که  ۵۰ درصد عسل استان و۱۳ درصد عسل کشور در زنبورستان های شهرستان خوی تولید می شود.

انتهای پیام/