ناصر علیزاده رئیس جمعیت هلال احمر چایپاره در گفتگو با آذرباخیش با اعلام این خبر گفت: صبح روز جمعه اعضای یک خانواده خویی که برای تفریح به حاشیه سد آغچای چایپاره سفر کرده بودند  بدلیل عدم توجه به هشدارهای داده شده اقدام به شنا در دریاچه سد میکنند که پسر ۱۴ ساله غرق میشود.

وی افزود: نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان چایپاره پس از دریافت گزارش سریعاً جهت امداد رسانی به محل حادثه اعزام شدند و در جستجوی فرد غرق شده پرداختند.

علیزاده بیان داشت: در این عملیات جستجو که نیروهای امدادی شهرستان خوی و ارومیه نیز حضور داشتند پس از تلاش بیش از ۱۰ ساعته جسد غرق شده این فرد توسط نجاتگر ارومیه ای پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

علیزاده در پایان با ابراز تاسف از این حادثه افزود : از اول فصل گرما هشدارهای احتیاطی به مردم برای دوری از آب سدها و رودخانه ها و کانالهای کشاورزی به مردم داده شده اما متاسفانه عدم توجه به این هشدارها باعث روی دادن چنین اتفاقات ناگواری می شود.

سدمخزنی آغ چای بر روی رودخانه آغ چای در چایپاره شمال آذربایجان غربی احداث شده است، بزرگترین سد قوسی خاکی کشور و بزرگترین سد مخزنی استان است.

انتهای پیام/