به گزارش آذرباخیش جواد جبلی، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوی گفت: ارزیابی توان فیزیکی و عملیاتی نیروهای منابع طبیعی و دیگر ارگان های مرتبط در اطفای حریق جنگل ها و مراتع، آمادگی کارکنان و چگونگی مدیریت بحران هنگام بروز حریق، فراهم کردن تجهیزات در حالت اضطراری و رفع نواقص احتمالی از اهداف مانور اطفای حریق در شهرستان خوی است.

وی ادامه داد: در این چارچوب مانور امروز به بهترین نحو ممکن با حضور و عملیات بموقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و دیگر دستگاههای اجرایی مختلف اعم از آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و… اجرا شد.

جبلی تصریح کرد : ۹۰ درصد آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها را عوامل انسانی تشکیل میدهند که به همین خاطر ارائه آموزش در این زمینه به عموم مردم ، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در ادامه این مانور ، فرماندار شهرستان خوی اظهار داشت: این مانور با هدف بررسی توان و نقاط قوت و ضعف این اداره در مواجهه با آتش سوزی های احتمالی کمک می‌کند و همچنین جهت هماهنگی و رفع نواقصات در حوادث واقعی بسیار مفید است و نقش مهم مردم محلی در جلوگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع نیز بسیار حائز اهمیت است.

این مانور عملیاتی پنجمین مانور در آذربایجان غربی در عرصه مراتع و منابع طبیعی بود که با حضور مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی، فرماندار، معاون هماهنگ کننده نیروی سپاه، نیروی انتظامی، رییس مدیریت بحران، دستگاههای خدماتی و امدادی شهرستان اعم از آتش نشانی، اورژانس، محیط زیست، هیأت کوهنوردی، جهادکشاورزی، برق، آب و فاضلاب، مخابرات، بخشداری و دهیاری ایواوغلی در محل پارک جنگلی بیلوار برگزار شد.

انتهای پیام/