به گزارش آذرباخیش محرم اکبرزاده شهردار سابق خوی در آخرین روز کاری خود در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان خوی با اشاره به موفقیت های بی بدیل شهرداری و زیر مجموعه خود اظهار داشت : تعامل شهرداری با مردم اصلی ترین رویکرد شهرداری خوی بود که با تقویت خدمات عمومی در حوزه های مختلف مخصوصا در مناطق حاشیه نشین موجب تعامل سازنده و در نتیجه افزایش اعتماد عمومی به یک نهاد خدماتی شده است.

اکبرزاده گفت : اجرای پروژه های زیر بنایی در طول ۵ سال یکی از افتخارات شهرداری خوی است و در طول این سال مشارکت در بازسازی آثار تاریخی نیز از برنامه های شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی بود.

شهردار سابق خوی به اماکن و ابنیه های تاریخی خوی گریزی زد و گفت  : در هسته مرکزی شهر خوی ۱۳ آثار تاریخی با قدمت چندین  ساله وجود دارد که بدلایل وجود ترافیک شهری از جلوه ها و ارزش های آنها کاسته شده است به طوری که برخی از شهروندان از وجود آثار تاریخی شهر خوی بی اطلاع هستند.

اکبرزاده از اجرای طرح تفصیلی شهر خوی ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت : مطالعات طرح تفصیلی شهر خوی به اتمام رسیده و در شورای ترافیک شهرستان نیز به تصویب رسیده است که فاز اول این طرح در محدوده چهارراه مرکزی خوی اجرایی خواهد شد.

وی هدف از اجرای طرح تفصیلی را این چنین شرح داد و افزود : اجرای طرح پیاده راه سازی در محدوده چهارراه مرکزی که هدف آن ساماندهی و ارتقا آثار تاریخ شهر است و به موازات آن اجرای درست طرح تفصیلی کاهش ترافیک را در پی خواهد داشت که انشالله با اجرا شدن این طرح در دوره ششم شورای شهر خوی شاهد تغییرات اساسی در هسته مرکزی شهر و ساماندهی اتوبوس های شهری خواهیم بود.

اکبرزاده به اثار اقتصادی و اجتماعی دیگر این طرح اشاره کرد و گفت : توسعه بی رویه و بدون برنامه ریزی شهری ضمن تخریب سیمای شهر، موجب افزایش ساخت و ساز غیر مجاز و حاشیه نشینی خواهد شد ، ساماندهی مدیریت کاربری در اعطای مجوز ساخت و ساز– ساماندهی ورودی های شهری مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز از طرح های پیش بینی شده در طرح تفصیلی شهر خوی می باشد.

بدنبال افزایش سرمایه گذاری در پروژه های شهری ، توسعه و اشتغال پایدار و رونق شهرستان را بدنبال خواهد داشت

وی در بخش دیگر سخنان خود  به سرمایه گذاری در پروژه های شهری اشار کرد و افزود : اگر بدنبال شهری پویا از لحاظ توسعه و رفاه مردم هستیم باید از سرمایه گذاران استقبال و از سرمایه آنها جهت سوق دهی به اشتغال و زمینه سرمایه گذاری آنها را فراهم کنیم که می توان به پروژه فاخر سعیدیه که یکی از این پروژه های عظیم در سطح استان است اشاره کرد .

اکبرزاده تصریح کرد : شهرستان خوی دومین شهر بزرگ استان از لحاظ وسعت است که دارای پناسیل های بالقوه در جذب گردگشر و سایر حوزه های خدماتی می باشد ، شهرداری خوی با وجود صاحبنظران و فعالان حوزه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی و مهمتر از آنها تضارب آرا در زمینه های مختلف با هدف ایجاد انگیزه و همگرایی و همکاری عمومی در سطح شهرستان زمینه سرمایه‌گذاری‌ها در این شهرستان را فراهم ساخت و نتیجه آن اعتماد سرمایه گذار در پروژه فاخر سعیدیه شد.

اکبرزاده به حواشی پروژه سعیدیه توسط برخی از سودجویان در فضای مجازی اشاره کرد و افزود : با وجود عزم راسخ در تولید کار و اشتغال در خوی برخی ها تاب پیشرفت و توسعه شهرستان را ندارند و با ایجاد و القاء توهم توطئه در واگذاری زمین و نحوه جذب پیمانکار که مستندات قانونی آن وجود دارد و در فضای مجازی نیز بارها منتشر شده است با اتهام زنی به مسئولین شهرداری و به تبع آن تحریک احساسات مردمی جهت فاسد نشان دادن برخی از مسئولان و القای آن به مردم بدنبال منفعت شخصی بوده و به هیچ عنوان مشفق مردم و مسئولین نبوده و سعی در گمراه کردن مردم و سیاه نمایی و بدنبال آن فرار سرمایه گذار از شهرستان می باشند اما تهمت های ناروا هیچ خدشه ای در عزم و اراده شهرداری خوی نداشت.

اکبزاده گفت : با بهره برداری از پروژه سعیدیه ۱۵۰۰ نفر بطور مستقیم مشغول به کار خواهند شد که بدنبال آن کاهش درصدی از آسیب های اجتماعی که بیکاری یکی از دلایل عمده آن می باشد شاهد خواهیم بود.

شهردار خوی به نقش پروژه سعیدیه در کاهش ترافیک شهری اشاره کرد و افزود : در این پروژه با احداث پارکینگ با ظرفیت ۹۰۰  خودروکه در نوع خود بی نظیر به شمار می رود که با وجود واحد های اختصاصی برای خدمات درمانی و پزشکی شاهد آرام سازی ترافیک شهری در محدوده چهارراه مرکزی و خیابان امام خواهیم بود.

اکبرزاده در پایان با آرزوی موفقیت به شواری ششم شهر خوی افزود : شهرداری خوی بدون بدهی و با نقدینگی  سه ماهه شهرداری را به سرپرست جدید تحویل می دهد و این در نوع خود بی نظیر بوده در حالی که برخی از شهرداری های استان حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نیز ندارند.

انتهای پیام/