به گزارش آذرباخیش حمید صمدزاده درجلسه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور این شهرستان از کشف ۱۲۰ کارتن سرم احتکار شده از سوی افراد سوجو خبرداد و گفت : افراد سودجو با احتکار این سرم ها در یک انبار متروکه اقدام به فروش خارج از شبکه توزیع می نمودند.

دادستان عمومی و انقلاب خوی افزود : با شناسایی این تیم ۱۲۰ کارتن سرم کشف و از توزیع غیر قانونی آنها در بازار جلوگیری و یک نفر نیز دستگیر و روانه زندان شد.

علی حسن پور رئیس اداره دارو و غذای دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این جلسه گفت : از ابتدای سال جاری ۱۲۰ فقره از اماکن تهیه و توزیع اقلام بهداشتی بصورت مستمر بازری صورت گرفته است که از این تعداد ۱۲ فقره بعلت توزیع اقلام بهداشتی تقلبی شناسایی و به محاکم قضایی معرفی شده اند.

در ادامه این جلسه دکتر فاطمه مقدم تبریزی رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی با تاکید بر تقلبی بودن بیش از ۹۰ درصد محصولات آرایشی و بهداشتی گفت :  رشد سالانه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران حدود ۱۲ درصد است که ۸۰ تا ۹۰ درصد آن به صورت قاچاق و تقلبی وارد کشور می شوند.

وی تصریح کرد: مصرف روز افزون فرآورده های آرایشی و بهداشتی، این صنعت را به یکی از پرسودترین و جذابترین صنایع در دنیا تبدیل کرده است.

انتهای پیام/