مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش  گفت : علیرغم خشکسالی های اخیر و افزایش مصرف آب شرب و کم شدن آب چاه های مورد استفاده، ما با تلاش همه همکاران موفق شدیم آب شرب مردم شهرستان خوی را تامین کنیم اما در ادامه راه نیاز به منابع جدید تامین آب همچنین مدیریت در مصرف آب شرب داریم.

یداله سلطانی گفت: ما برای رفع بحران آب و تامین آب شرب مردم شهرستان خوی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت تدوین کرده و در صورت تامین بودجه های مصوب شده تامین آب شرب خوی را پایدار و از بحران خارج خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا باعث مصرف بیشتر آب شرب شده است، اضافه نمود: مصرف آب شرب در ۵ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است بطوری تولید آب شرب و مصرف ان تقریبا برابر شده است.

وی همچنین گفت: با بازسازی ده دهنه چشمه برای آبرسانی بیشتر به ۱۴ روستا، وصل کردن آب چند چشمه به همدیگر، اصلاح و توسعه بیش از ۸ کیلومتر شبکه آبرسانی، استاندارد سازی دستگاههای پمپاژ آب از جمله اقدامات کوتاه مدت ما برای تامین آب شرب بوده است.

سلطانی از آغاز مطالعات برای حفر دو حلقه چاه فلمن نیز خبر داد و افزود: مطالعات حفر دو حلقه چاه فلمن با آبدهی بسیار بالا در پایاب رودخانه های الند و آغ چای را آغاز کرده ایم که با مثبت بودن مطالعات حفر هر دو حلقه چاه و یا یکی از آنها را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه اصلی شرکت آب و فاضلاب خوی تامین آب شرب این شهرستان از آبهای جاری است، اظهار داشت: برنامه اصلی ما تامین آب شرب خوی از سد آغ چای و یا سد الند و یا هرگونه آب سطحی و جاری است که سازمان آب منطقه ای معرفی کند و در این مورد با پیگیری های نماینده محترم مردم خوی و چایپاره به نتایج مطلوب رسیده ایم و قول های مساعد گرفته ایم که در صورت قطعی شدن اعلام خواهیم کرد.

این مقام مسوول با برشمردن پروژه های تعریف شده و یا در حال اجرای شرکت آب و فاضلاب خوی در رابطه با تامین آب آشامیدنی شهرستان گفت: از محل اعتبارات استانی، ملی و در اختیار نماینده و فرمانداری پروژه های بسیاری برای تامین آب، توسعه شبکه ابرسانی، اصلاح شبکه و یا پایدار کردن آب و یا توسعه شبکه فاضلاب تعریف کرده ایم که از جمله آنها پروژه هایی در شهرهای دیزجدیز، فیرورق، ایواوغلی، قطور و کوی ولیعصر است و پروژه های روستایی در روستاهای حاشیه رود، نوایی، کوتاه آباد، آلمالو، بله سور علیا، حاجتکده، رازی، یزدکان، مجتمع قیزقلعه، دنبکی، قریس، ملا اسماعیل، پسک سفلی، ارسی و آغ درق می باشند که با تخصیص تدریجی اعتبارات مصوب هم پروژه را آغاز کرده و یا بزودی عملیات اجرایی آنها را شروع خواهیم کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوی بابیان اینکه در حال حاضر ۶۸ درصد شهرخوی تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، افزود : با تحت پوشش قرار دادن ۱۶۱ کیلومتر دیگرشهر خوی تحت پوشش ۱۰۰ درصدی فاضلاب قرار می گیرد.

انتهای پیام/