به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرباخیش ، رضا جعفرپور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این رویداد علمی بین المللی که به مدت چهار روز برگزار خواهد شد، ۱۲ نفر از اساتید برجسته کشور و ۱۱ ‏نفر از اساتید و پژوهشگران کشورهای فرانسه، آمریکا، اسپانیا، ترکیه. بنگلادش و لبنان سخنرانی و مقالات خود را در حوزه ‌های ادبی و عرفانی و معرفتی در خصوص شمس و مولانا ارائه می‌کنند. ‎

وی بیان کرد: سخنرانی‌های علمی هفتمین همایش بین المللی شمس و مولانا در بستر مجازی به نشانی ‏https://meeting.atu.ac.ir/ch/shams ‌‏ روزهای ۱۰ تا ۱۲ مهرماه هر روز از ساعت ۱۷.۳۰ تا ۲۱.۳۰ برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی همایش بین المللی شمس و مولانا ادامه داد: هم‌چنین سخنرانان داخلی و خارجی جدیدترین پژوهش‌ها و مقالات خود را با موضوع شمس و مولانا ارائه خواهند کرد که ‏علاقمندان می‌توانند با وارد شدن به پیوند همایش از برنامه‌های این رویداد بین المللی استفاده کنند.

جعفرپور‏ افزود: برنامه حضوری بزرگداشت عارف بزرگ قرن هفتم هجری شمس ‏تبریزی نیز هفتم مهرماه، با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و با حضور حداقلی علاقمندان و جمعی از مسولان ‏کشوری و منطقه‌ای در مجتمع فرهنگی و هنری خوی برگزار خواهد شد‎. ‎

وی رونمایی از کتاب مجموعه مقالات ششمین همایش بین المللی شمس و مولانا، رونمایی از پروژه موزه شمس تبریزی ‏به صورت مجازی و حقیقی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی و موسسه ایکوم را از ‏دیگر برنامه‌های این روز اعلام کرد که به دلیل شرایط کرونایی شهرستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور حداقلی ‏دوستداران شمس و مولانا خواهد بود‎.

انتهای پیام/