به گزارش آذرباخیش حسن صادقی در آیین افتتاحیه خانه کارگر شعبه شهرستان خوی گفت : بر اساس اساسنامه خانه کارگر این تشکل صنفی بوده و بدور از گرایشات سیاسی و جناحی برای تحقق مطالبات امنیت شغلی، دستمزدی و رفاهی کارگران در چهارچوب قانون فعالیت خواهد کرد.

صادقی طبقه کارگری را ضعیف ترین و محروم ترین قشر و در عین حال باوقارترین و متعهدترین قشر نسبت به نظام و رهبری عنوان کرد و اظهار داشت : امروز سفره طبقه کارگر خالی است و برای محقق کردن اکتساب حقوق مکتسب نشده جامعه کارگری باید همه مان تلاش کنیم.

وی ساختار اقتصاد کشور را نیازمند تحول دانست و خاطرنشان کرد : اقتصاد ما باید اقتصاد مولد باشد. اقتصادی که روزی ۶۷ درصد بود و اکنون به ۳۷ درصد تنزل پیدا کرده و در چنین شرایط اقتصادی تامین اجتماعی متضرر خواهد شد و اساس آن نیز سست می‌گردد.

صادقی وضعیت حال حاضر اقتصادی کشور را نکبت بار خواند و گفت: ما بد عمل کردیم. ما ریل اقتصاد کشور را دچار تغییرات خرد کننده کردیم که هرسال رهبری بر امر “تولید” تاکید دارند. و جالب اینکه؛ همه در زبان می‌گوییم پیرو ولایت فقیه هستیم و اما در عمل برخلاف آن انجام می‌دهیم، که اگر درست عمل میکردیم وضعیت اقتصادی کشور این چنین نمی‌شد.

وی برنامه های مجموعه خانه کارگر را مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از تولید و توجه به تحقق اقتصاد مولد عنوان کرد و گفت: اگر ما در این مجموعه توفیقاتی نداشته ایم به دلیل مباحث سیاسی بوده به این ترتیب که؛ هر دولتی بر سر کار می‌آید بدون توجه به تبعات آن، به دنبال انشقاق در درون جامعه کارگری است.

وی با تمجید از عملکرد خانه کارگر مرکز استان آذربایجان غربی، افزود: شهرستان خوی نیز باید انسجام را در بدنه جامعه کارگری حفظ نموده و ارتقاء بخشد و در این صورت است که ما خواهیم توانست از مطالبات و منافع بحق جامعه کارگری دفاع کنیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور یکی از مطالبات جدی این تشکّل را بحث افزایش حقوق جامعه کارگری دانست و اضافه کرد : تامین منافع کارگران برای ما خط قرمز است و مطالبه ما از نظام باید در راستای تحقق آرامش زندگی و رنگین تر شدن سفره ی خالیِ طبقه کارگر باشد.

وی با بیان اینکه اگر افزایش حقوق در حوزه کارگری تنها ۱۰ درصد باشد قطعا سکوت نخواهیم کرد، تصریح نمود : در ابتدای سال زمانی که حقوق ها افزایش داشت، ما ۶۷ درصد از نیازهای ماهیانه زندگی را می‌توانستیم تامین کنیم. اما امروز این میزان به ۳۰ الی ۳۷ درصد تنزل یافته است. با این اوصاف آیا می‌توان با ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش حقوق زندگی را اداره کرد؟

وی در پایان سخنان خود گفت: مجموعاً در سطح کل کشور ۶۴ شعبه و دفتر خانه کارگر داریم که از این تعداد ۵ شعبه و دفتر در استان آذربایجان غربی فعالیت دارند و از حیث شعبه مستقل ، شهرستان خوی بعد از ارومیه و مهاباد سومین شهرستان دارای شعبه مستقل خانه کارگر در استان آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/