امیر جعفری رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی در گفت و گو با آذرباخیش گفت: صنعت فرش در این شهرستان زمینه اشتغال مستقیم را برای ۲۵ هزار نفر فراهم ساخته است که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از خدمات  بیمه خویش فرمایی و ۳۲۰ نفر از بیمه کارگاهی برخوردار هستند.

وی نگاه ویژه دولت به صنعت مهم و ارز آور صنعت فرش را ضروری توصیف کرد و افزود :افزایش قیمت مواد اولیه در بازارهای داخلی، نوسان نرخ ارز، افزایش دستمزدها، عدم بازاریابی مناسب برای این صنعت در کنار مشکل بیمه قالیبافان از عمده مشکلات پیش روی این صنعت می باشد.

جعفری گفت : علی رغم به بی مهری های صورت گرفته در این صنعت ، ۱۰۴ فروشگاه فرش محصولات تولید شده در این شهرستان را به خریداران داخلی و خارجی عرضه می کنند که نشان از سودآوری صنعت فرش و جایگاه فرش خوی در بازار های داخلی و خارجی را نشان می دهد.

جعفری خاطرنشان کرد : برای بقای این صنعت باید تسهیلات ویژه ای برای فعالین این صنف در نظر گرفته شود تا شاهد رشد و افزایش کارگاه های قالی بافی در این شهرستان باشیم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی تصریح کرد: در این شهرستان ۳۸ کارگاه قالی بافی غیر متمرکز با مدیریت متمرکز و ۲ مجتمع قالی بافی فعال است.

انتهای پیام/