مدیرعامل عامل شرکت آب و فاضلاب خوی در گفت و گو با آذرباخیش با اشاره به تشدید بحران کم آبی در این شهرستان گفت : تامین آب شرب شهرستان خوی در نقطه سر به سر قرار دارد که ادامه این روند مردم این شهرستان را با چالشی بزرگی مواجه خواهد کرد.

سلطانی سطح ایستابی چاههای شهرستان خوی را بین  ۷۰ تا ۱۰۰ متر اعلام کرد و گفت : با ادامه روند خشکسالی سطح ایستابی چاهها از میزان فعلی هم پایین تر خواهد رفت که این نشان بروز فاجعه بی آبی برای شهرستان است .

وی در خصوص برنامه های این شرکت جهت تامین آب شرب شهرستان افزود : ما در شرکت آب و فاضلاب خوی سه مرحله کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم .

وی افزود : در مرحله کوتاه مدت حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه ، همچنین در برنامه میان مدت حفر چاه فلمن (دهانه گشاد) با دبی ۱۵۰ لیتر در ثانیه با تامین اعتبار شرکت منابع آب استان و نهایتا تامین آب شهرستان از آبهای سطحی برنامه ریزی شده است .

مدیر عامل شرکت در ادامه به تشریح پروژه های عمرانی اشاره کرد و خاطر نشان کرد : تامین آب برای روستاهای دنبکی- قیزقلعه- قریس – قوردیک علیا از مهمترین پروژه های این شرکت می باشد .

سلطانی به عملکرد سال ۹۹ اشاره کرد و افزود : توسعه و اصلاح شبکه و خط انتقال آب بیش از ۱۳ کیلومتر انجام شده که در همین مدت دو هزار و ۸۰۱ فقره نصب انشعاب آب نیز صورت گرفته است .

وی حجم آب تولیدی در سال ۹۹ را بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد .

انتهای پیام/