حجت الاسلام قاسم خانی امام جمعه خوی در گفت و گو با آذرباخیش با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت : پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ مهمترین رویداد سیاسی قرن در منطقه و جهان بود که این رخداد عظیم حاوی دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران است و همچنان این دستاوردها در حال رویش و ثمردهی هستند.

وی افزود : شتاب پیشرفت همه جانبه و ایجاد انقلاب علمی و رشد و توسعه علم و فناوری در جمهوری اسلامی سیزده برابرِ متوسّطِ جهانی است.

وی حاکمیت اسلام و ارزش های دینی و معنوی را بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود : نظام مبتنی بر تعالیم و هدایت اسلامی منجر به حذف افکار سکولار واحساس مسئولیت مردم و خروج از وضع بی توجهی به آینده شد.

امام جمعه خوی گفت : از نظر جایگاه علمی پیشرفت‌های چشم‌گیری نسبت به قبل از انقلاب داشته‌ایم و همگان می‌دانند دوران گذشته اهمیتی برای علم و دانشگاه قائل نبودند، اما در حال حاضر در حوزه علم و دانش در مجامع بین المللی حرف برای گفتن داریم.

امام جمعه خوی دو برابر شدن سرانه‌ ناخالص ملّی نسبت به دوران پیش از انقلاب را مهم دانست و افزود : گسترش روحیه تحقیق و شکوفایی استعدادهای انسانی منجر به مقاومت انقلاب در برابر نظام سلطه با وجود ترور، جنگ، کودتا، تبلیغات، تحریم و …شد.

حجت الاسلام قاسمخانی با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر دیگر ملت ها و انقلاب ها افزود : اهتزاز پرچم عزّت و اقتدار ملّت ایران در جهان ، اسلام‌ خواهی در دنیا را افزایش داد و سایر کشورها را نیز تحت تاثیر گذاشت و مشاهده کردیم که چطور برخی از کشورها توانستند با شکست نظام مارکسیستی به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

انتهای پیام/