علی رضاپورمقدم مسئول بسیج اساتید و استاد دانشگاه آزاد خوی در گفت و گو با آذرباخیش گفت : بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی پیشرفت در خودباوری و خودکفائی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی، که مرهون رهبری‌های مدبرانه امام خمینی (رحمه الله)  حضور یکپارچه مردم متدین ، و آموزه‌های پویای مکتب تشیع بوده است، تأثیر فراوانی بر تحولات داخلی، منطقه‌ای و جهانی داشته است که با اندک تأملی می‌توان به این دستاوردها پی برد.

وی گفت : انقلاب اسلامی آنچنان قدرت‌های جهانی را در حیرت فرو برد و بر صورت ستمگران سیلی نواخت که برخی از آن‌ها هنوز هم نتوانسته ‎اند تعادل خود را به دست آورند. به‌همین سبب ، از روی سرگردانی و حیرت ، گاهی نعرهٔ مستانه سر داده، تهدید به جنگ می‎کنند و گاهی از روی عجز و ناتوانی تقاضای مذاکره و سازش می‎نمایند.

رضاپور مقدم گفت : با وقوع انقلاب اسلامی، زمینه ای فراهم گردید تا ارزش‌ها و احکام اسلامی جامه عمل به خود پوشاند و جامعه اسلامی رنگ الهی به خود بگیرد این دستاورد عظیم ، حرکت چندین هزار ساله انبیا و اولیای الهی را در جهت استقرار حکومت دینی به ثمر نشاند.

وی افزود : با توجه به اینکه، تحقق آرمان‌های والای اسلامی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی به‌ شمار می‌رود ، مردم و مسؤولین نظام جمهوری اسلامی باید نقش اساسی در حفظ این دستاورد ایفا ‌کنند.

مسئول بسیج اساتید خوی تصریح کرد : یکی از بزرگ‌ترین برکاتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نصیب ملت ایران گردید ، وحدت اقشار مختلف مردم بود ، وحدتی که در اوایل انقلاب در میان اقشار مختلف جامعه تحقق یافت، باعث شد تا اوضاع و احوالی رؤیایی در تاریخ بشریت به وجود آید.

وی در پایان به نقش آفرینی مردم در مسائل و مشکلات کشور اشاره کرد و افزود : انقلاب اسلامی مردم را در همه‌ امور زندگی ، صاحب رأی و تصمیم قرار داد بطوریکه افزایش قدرت تصمیم‌گیری کلان و عملی ساختن آنها یکی دیگر از الزامات نیل به توسعه پایدار است و زمانی که یک دولت یا یک نهاد سیاسی از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار باشد ، قدرت اخذ تصمیم‌های مهم در ابعاد داخلی و خارجی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/