به گزارش آذرباخیش حجت الاسلام امامی رئیس دستگاه قضایی شهرستان خوی در جلسه علنی شورای شهر که با موضوع ساماندهی بنگاه های خودرو برگزار شد با انتقاد از عملکرد مدیران شهری گفت : چرا با گذشت بیش از ۱۵ سال از احداث زمین مجتمع نمایشگاههای اتومبیل خوی هنوز نمایشگاههای اتومبیل به این مکان منتقل نشده اند.

وی اظهار داشت: مردم به طور جدی از حوزه قضایی خواستار ورود به بحث مجتمع های خودرویی هستند و صبر حوزه قضایی برای عدم اراده کلی مدیران شهری جهت رفع موانع و احداث مجتمع های مذکور به پایان رسیده است.

رییس دادگستری شهرستان خوی تاکید کرد: ضرب الاجل سه ماهه برای رفع موانع از سوی نهادهای ذیربط تعیین شده و دادستانی و حوزه قضایی به این موضوع ورود کرده و اقدامات جدی خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: اگر این اراده شهری در دهه هشتاد شکل می گرفت امروز هزینه های بسیار زیاد روانی و اجتماعی به شهروندان وارد نشده و در کنار هزینه های اقتصادی تحمیل شده به مردم و شهر، امروز چهره معابر به واسطه عدم ساماندهی بنگاه های خودرو به شدت نامناسب شده و موجب ایجاد چلوه نامطلوب بین مسافرین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین امامی تصریح کرد: توجه ویژه مدیریت شهری و شورای شهر به بحث احداث مجتمع خودرویی و ساماندهی بنگاه ها قابل تقدیر بوده، همه ادارات ذیربط و صنف مذکور باید به تذکر جدی حوزه قضایی برای مدت زمان تعیین شده توجه ویژه ای داشته باشند تا با توجه به تحقق ترک فعل از سوی ادارات، با برخورد جدی و شدید حوزه قضایی مواجه نگردند.

دادستان شهرستان خوی نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت ایجاد امنیت روانی برای شهروندان در این خصوص و کاهش جرایم مختلف و روزافزون ناشی از این موضوع گفت: مطالبه جدی دادستانی ساماندهی بنگاه های خودرویی است و در این خصوص دستور قضایی لازم را صادر کرده که متاسفانه از زمان صدور این دستور هنوز گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی ادارات به دادستانی ارسال نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین رشتبری گفت: با نگاهی به روند احداث مجتمع خودرویی طی دو دهه گذشته تنها عامل عدم موفقیت طرح مذکور نبود عزم و اراده مدیران بوده و می بایست این رویه برای همیشه حذف و همه باید پاسخگوی اقدامات خود باشیم.

انتهای خبر/