به گزارش آذرباخیش  ذبیح الله کاظمی سرپرست فرمانداری خوی در اولین بازدید خود از پایانه مرز رازی با تاکید بر اتمام پایانه گفت : با وجود وجود ظرفیت های بی نظیر مرز رازی خوی ، متاسفانه مسوولین کشور نسبت به احیا و بهره گیری این پتانسیل با تعلل عمل نموده اند که در سال جدید باید تمام ظرفیت های موجود را برای اتمام طرح های نیمه تمام شهرستان بکار بگیریم تا شاهد تسهیل عبور مسافرین و افزایش تردد در این گذرگاه مرزی باشیم.

وی افزود : این مرز با پیشرفت ٩٧درصد آماده افتتاح در اینده نزدیک است اما باید زودتر از این ها شاهد افتتاح آن می بودیم که متاسفانه عوامل مختلفی باعث شده است که همچنان از این ظرفیت کم نظیر بی نصیب بمانیم.

کاظمی با اشاره به افزایش تردد مسافرین از مرزهای آذربایجان غربی گفت : برای ایرانیان  مسافرت به کشور ترکیه از مسیر خوی ارزانتر از مسافرت به سایر تقاط کشور است که باید در کمرین زمان ممکن زیر ساخت های ۲۴ ساعته شدن این مرز را فراهم سازیم.

سرپرست فرمانداری خوی اظهار داشت : نقش مرز رازی در کاهش مسافت زمینی مسافرت به ترکیه، امنیت بیشتر مسیر، کاهش هزینه های مسافرت از جمله مولفه هاییست که در سال گذشته بیشترین آمار ثبت نام برای مسافرت به وان و ترکیه از طریق مسیر زمینی خوی به ثبت رسیده بود و باید برنامه ریزی لازم برای افزایش رفاه مسافرین و گردشگران هم در مسیر رازی و هم در شهر خوی صورت بگیرد.

کاظمی گفت : توجه به تمامی امکانات و استفاده بهینه از همه ظرفیتهای کشور یکی از رموز موفقیت در راه توسعه است و با تکمیل و توسعه مرز رازی خوی شاهد توسعه اقتصادی ، رفاه و درآمد بیشتر خواهیم بود.

انتهای خبر/