به گزارش آذرباخیش داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل راهداری کشور در بازدید از آخرین وضعیت تکمیل پایانه مرز رازی و جاده خوی-قطور جهت افتتاح رسمی آن گفت : پایانه رازی خوی قرار بود تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسید که متاسفانه برودت هوا و بارش ها عامل به تاخیر افتادن زمان افتتاح گمرک رازی شده است.

وی افزود : پایانه بزرگ رازی در پایان اردبیهشت سال جاری با حضور وزیر کشور و سایر مسئولین کشوری با اعتبار نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

امانی در نشست مشترک بین مسئولین ایرانی و ترکیه ای بر ضرورت تکمیل جاده خوی – قطور و ۲۴ ساعته شدن مرز رازی _ کاپی کوی تاکید کرد و افزود : تکمیل پایانه رازی و جاده خوی-قطور باعث افزایش و توسعه روابط تجاری میان ایران و ترکیه خواهد شد.

وی گفت : رییس جمهور ایران در خصوص رسیدن به سطح ۳۰ میلیارد تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه اعلام آمادگی کرده است و مرز رازی و کاپی کوی می تواند در تحقق این رویداد مهم اقتصادی نقش اساسی ایفا کند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر پایانه رازی تکمیل و بزودی افتتاح می شود و تکمیل جاده خوی – قطور هم بخش اول جاده تا ۳۴ کیلومتر تمام شده و بخش دوم نیز با توجه به پیگیری های صورت گرفته و نگاه ویژه دولت و وزیر راه در مدت یکسال تکمیل خواهد شد .

عادل نجف زاده، رییس پارلمانی گروه دوستی ایران و ترکیه و نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز در این نشست ضمن تشکر از مهمان نوازی مسئولین ترکیه اظهار کرد: در دیداری که به همراه رییس مجلس رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه داشتیم دو کشور علاقمند افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی از مسیر مرز رازی – کاپی کوی هستند.

انتهای خبر/