به گزارش آذرباخیش حجت الاسلام قاسم خانی در آئین عبادی سیاسی جمعه با دعوت مردم به تقوای الهی با اشاره به سالروز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت : روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ یک سند تاریخی در جهان بشمار می رود که به یک نظام حکومتی بیش از ۹۸در صد رأی داده شود.

وی افزود : هیچ کشور غربی و شرقی در جهان سیستم و حکومتش را به رفراندوم نگذاشته است و این فقط امام خمینی(ره) بود که فرمودند مردم رای دهند و نماینگان مردم نیز قانون اسای را تدوین کنند.

امام جمعه خوی گفت: جمهوری اسلامی کار مردم را به خودشان واگذار کرده است اما مصلحت های کلانی که مربوط است اولاً به اوصاف مسؤولین و ثانیاً به مسئله احکام مدنی مانند زنا و ربا را به رأی مردم واگذار نکرده است.

قاسم خانی گفت : جمهوری اسلامی سرنوشت مردم را به دست خود مردم داده و الآن مردم خودشان تصمیم می گیرند، الآن در کشور ما از رهبری تا شورای یک روستا با رأی مردم انتخاب می شوند. همه را مردم با رأی خودشان مستقیم یا غیر مستقیم انتخاب می کنند.

امام جمعه خوی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت : وجوب روزه ماه مبارک رمضان از ضروریات اسلام است و بر تمامی مسلمانان فرض است که احترام این ماه را حفظ کنند و در تواصی به حق و تواصی به صبر و دعوت به روزه داری و حضور در مساجد و حفظ احترام این ماه کم نگذارند.

وی تاکید کرد : آنهایی که عن عذر نمی توانند روزه بگیرند ابدا تظاهر به روزه خواری نکنند و نهادهای نظارتی نهایت تلاش خود را هم در کنترل قیمتها در این ماه نورانی هم در صیانت از احترام این ماه به کار بگیرند.

انتهای خبر/