به گزارش آذرباخیش  اکبر نیکزاد در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و میراث فرهنگی برای ساخت واحدهای بوم گردی در روستاهای خوی، با بیان اینکه طرح توانمندی روستاها با قدرت تمام پیگیری می شود، تصریح کرد : این طرح بصورت پایلوت برای اولین بار در شهرستان خوی اجرا می شود و امیدوارم مسئولین استانی علی الخصوص استاندار پیگیر اجرایی شدن طرح برای تمام شهرستان های استان باشد.

وی توانمندسازی روستاها ،اشتغالزایی ،ترویج گردشگری و جلوگیری از مهاجرت به شهرها را از اهداف مهم این تفاهم نامه مهم عنوان کرد .

عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح توسعه محوری روستاها با محوریت گردشگری می تواند به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بیانجامد تصریح کرد: با اجرای طرح بوم گردی در روستاهای شاهد رونق گردشگری و احداث واحدهای اقامتی با حفظ بافت روستایی سنتی خواهیم بود .

جباری، مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد : طرح احداث بوم گردی روستایی در بعنوان پایلوت در شهرستان خوی  برای اولین بار اجرایی می شود و امیداوارم این بصورت فراگیر در سطح استان نیز اجرایی شود که با اجرای این طرح شاهد تحول در بخش گردشگری روستایی شهرستان خوی خواهیم بود.

انتهای خبر/