سجاد چهره آرا رئیس شورای شهر خوی در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش با اعلام این مطلب افزود: بر اساس ماده ۸ قانون شوراها، در صورت استعفا، فوت یا سلب عضویت هر یک از اعضاء شورای‌ روستا، شهر، عضو علی‌ البدل به ترتیب آراء جایگزین می‌ شود.

سجاد چهره آرا گفت: همچنین در تبصره الحاقی قانون شوراها آمده است:هرگاه عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسه شورا شرکت ننماید، تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه به طول بیانجامد از عضو علی البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می آید.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه یکی از اعضای شورای شهر خوی با حکم دادگاه بطور موقت سلب عضویت شده و فعلا تا تعیین تکلیف نهایی تا ۶ ماه نمی تواند در جلسات شورا حضور یابد، لذا مطابق قانون از خانم الهام سادات مظلومی که بالاترین رای را در بین اعضای علی البدل داشته، دعوت به عمل آمده که از اولین جلسه شورا در سال جدید به عضویت موقت شورا درآمده و در جلسات حضور یابد.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: تا ۶ ماه آینده اگر حکم عضو شورا تایید نهایی شود، عضویت وی بطور دائمی سلب و عضویت خانم مظلومی قطعی خواهد شد و در غیر این صورت و تایید بلامانع بودن عضویت اش در شورا، دوباره در جلسات شورا حضور خواهد یافت.

انتهای خبر/