جواد جبلی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش با تأکید بر اینکه نیروهای یگان حفاظت از هیچ کوششی در راستای حفظ منابع طبیعی دریغ نمی‌کنند ، خاطر نشان کرد : حفظ و نگهداری از این منابع کار دشواری است که ماموران یگان حفاظت با تلاش بی وقفه این مهم را برعهده دارند و در این راستا نیازمند همراهی مردم نیز هستیم.

وی در خصوص قطع غیر قانونی درختان در یکی از روستاهای خوی گفت : بعد از دریافت گزارشی مبنی بر قطع درختان در روستای پسک سفلی (سو دره سی) بلافاصله نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام شدند بعد از بررسی های بعمل آمده و تحقیقات انجام شده عامل قطع درختان شناسایی و پرونده به منظور طی مراحل قضایی به دادگاه کیفری ارسال گردید.

وی اظهارداشت : با هر گونه قطع غیر مجاز درختان و آسیب به منابع طبیعی برخورد خواهیم داشت و و برای مقابله با این امر مهم علاوه بر نظارت مستمر  نیازمند فرهنگ سازی و همیاری مردم می باشیم.

جبلی تصریح کرد : یکی از عوامل آلودگی و تخریب محیط زیست، قطع بی رویه درختان است که نتیجه آن در بیشتر نقاط دنیا به صورت نابودی ذخایر درختان، وقوع خشم طبیعت به شکل سیل‌های ویرانگر، حمله شن‌های روان و توسعه بیابان‌ها، خشکسالی و شیوع انواع آفت‌ها بروز یافته که سرمایه‌های انسانی جامعه را نیز تهدید می‌کند.

انتهای خبر/