به گزارش آذرباخیش مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی آذربایجان‌غربی در مراسم آغاز عملیات احداث ١۶.۵ کیلومتر از بزرگراه سه‌راهی ایواوغلی_مرند گفت: احیای جاده ابریشم به ویژه محور ایواوغلی_مرند برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ضروری است.

سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به اینکه محور سه‌راهی ایواوغلی به مرند یکی از محورهای پرتردد و پرحادثه در شمال آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، ادامه داد: احیای جاده ابریشم و بهسازی و مناسب‌سازی مسیرهای ارتباطی در اولویت برنامه‌های کاری مجموعه راه وشهرسازی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه راه محور توسعه بوده و یکی از عوامل توسعه استان به شمار می‌رود، افزود: امسال با افزایش کارگاه‌های راهسازی تعریض و چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی سرعت می‌گیرد.

حمزه‌لو افزود: یک چهارم پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی قرار دارد و بهسازی مسیرهای منتهی به پایانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با تاکید بر سهولت ترانزیت کالا و کاهش تلفات جاده‌ای درخصوص پروژه‌های راهسازی شهرستان خوی تصریح کرد: عملیات راهسازی در تمامی جاده‌های شهرستان خوی فعال است.

حمزه‌لو یادآور شد: در راستای توسعه خدمات‌رسانی ۳۰ کارگاه راهسازی در سطح آذربایجان‌غربی فعال است و در سفر ریاست جمهوری نیز سعی خواهیم کرد از این ظرفیت برای توسعه استان نهایت استفاده را بکنیم.

وی بیان کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور فرصت مناسبی برای توسعه آذربایجان‌غربی به شماره می‌رود و در بخش توسعه این گذرگاه بین‌المللی فعالیت‌ها به صورت شبانه روزی جریان دارد و تاکنون بیش از ۳۸۰ کیلومتر را با ۷۵ درصد پوشش به اتمام رسیده است.

انتهای خبر/