به گزارش آذرباخیش جلیل جباری، در نشست با نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: این مجموعه در ۲ فاز ساخته می‌شود و با انتخاب پیمانکار، عملیات عمرانی آن در سال جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات استانی نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این مجموعه اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای بهسازی و مرمت بازار و کاروانسرای «خان» در نظر گرفته شده است که با مشارکت اصناف بازار خوی مرمت خواهد شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره نیز در این جلسه اضافه کرد: احداث بارگاه شمس تبریزی جزو مطالبات اصلی مردم این شهرستان بوده و برای تخصیص اعتبارات به این مجموعه چندین جلسه با وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شده است.

وی ادامه داد: بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در تکمیل این طرح در دست اقدام است چرا که این طرح که به عنوان پیشران ارتباط فرهنگی ایران با جهان محسوب می شود لازم است تا تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درصدد هستیم جشن گلریزان ساخت مجموعه شمس تبریزی خوی را برای جلب حمایت علاقه‌مندان این عارف مشهور در تهران را نیز برگزار کنیم.

نجف‌زاده، با اشاره به مرمت و بهسازی بازار و کارونسرای خوی به عنوان یکی از دیگر مطالبات مردم نیز گفت: ضروری است این مکان نیز به‌صورت مطلوب بازسازی و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای پیام/