به گزارش آذرباخیش پیمان آرامون در بازدید از آخرین وضعیت احداث طرح جامع پایانه مرز رازی خوی اظهار کرد: پایانه مرزی رازی یکی از شکیل ترین پایانه‌های مرزی استان و کشور خواهد بود که با افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک به دلیل مجاورت این منطقه با استان وان کشور ترکیه مورد توجه و انتخاب نخست مسافرین و تجار هر دو کشور قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام طرح‌های مختلف عمرانی در این پایانه مرزی اقتصاد و اشتغال این منطقه رونق چشمگیری خواهد داشت و مسافرین با امنیت و آرامش و استانداردهای لازم تردد خواهند کرد.

آرامون با بیان اینکه این طرح ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا داشته و در سه طبقه اجرایی شده که در آستانه بهره برداری قرار گرفته است، گفت: این پایانه مرزی در حال ساخت، دارای محل مخصوص ورود و خروج مسافران، بخش مربوط به ترانزیت و قسمت اداری است.

وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی رازی یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی کشور است که انتظار می‌رود با تکمیل آن و محور خوی – قطور- رازی در دوران پسا کرونا، تحول زیادی در حوزه تجارت مرزی و بین المللی از طریق این مرز صورت گیرد.

آرامون با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل تأثیر بسزایی در توسعه زیرساخت‌های منطقه دارد، افزود: با اتمام پروژه طرح جامع پایانه مرزی رازی و به تبع آن اتمام پروژه تعریض و بهسازی راه دسترسی به این پایانه مرزی شاهد پیشرفت پارامترهای توسعه اقتصادی، تجاری، گردشگری و کشاورزی استان خواهیم بود.

بازدید از پروژه‌های بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی محور روستایی بلجوک به طول ۵ کیلومتر و نیز محور روستایی حبش – نجیب آباد به طول ۵ کیلومتر در محور خوی – قطور از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی به شهرستان خوی بود که ضمن دریافت گزارش پیشرفت این پروژه‌های روستایی بر تسریع و اتمام آنها تاکید کرد.

مرز رازی خوی سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است و نقش مؤثری در رونق اقتصادی منطقه دارد.

گمرک مرزی رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.

انتهای پیام/