به گزارش آذرباخیش علیرضا فخاری در جلسه بررسی مسائل و فرایندهای شناسایی اراضی مستعد اجرای نهضت ملی مسکن شهرستان خوی افزود: با توجه به اینکه استفاده از تمامی فرصت‌های تأمین زمین جهت تحقق قانون جهش تولید مسکن به عنوان خط‌مشی سازمان تعیین شده است از اینرو باید اراضی بلااستفاده وارد چرخه اجرای نهضت ملی مسکن شود.

فخاری با اشاره به اراضی اطراف شهر خوی که سال هاست کشاورزان در این اراضی مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: نحوه استفاده از این اراضی توسط کارشناسان بررسی می‌شود تا حقوق عامه مردم حفظ گردد و حق کسی ضایع نگردد.

️وی با بیان اینکه پیگیر حل مسائل مربوط به اراضی تصرف شده ملی در داخل حریم شهر خوی هستیم، ادامه داد: تثبیت مالکیت این اراضی باید اتفاق بیفتد تا از سوءاستفاده برخی اشخاص جلوگیری شود.

️مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به سهمیه ۱۶ هزار و ۵۰۰  واحدی شهرستان خوی از طرح نهضت ملی، گفت: بیش از ۱۶ هزار نفر در این شهر ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد سه هزار نفر واجد شرایط  بوده و  زیرساخت‌های لازم برای ساخت مسکن این افراد تأمین شده است.

️سیدمحسن حمزه‌لو تاکید کرد: تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خوی انجام شده و محدودیتی از نظر واگذاری زمین وجود ندارد.

️وی با اشاره به مساله صاحبان هفت هزار هکتار از روستای گردشگری «پره» خوی، افزود: این اراضی داخل محدوده است و بنا به اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جزو اراضی ملی هستند که تصرف شده و تدابیر لازم برای رفع مشکلات این بخش نیز سنجیده شده است.

️وی اضافه کرد: اراضی ۱۸ هزار هکتاری ملی داخل شهر نیز تعیین تکلیف شده و برنامه جامعی جهت استفاده بهینه از این اراضی در حال تدوین است.

انتهای پیام/