علی اصغر امینی مدیر جهاد کشاورزی خوی در گفت وگو با خبرنگار آذرباخیش گفت : برداشت محصولات باغی گیلاس در باغات خوی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال باغداران این شهرستان ۲۲ هزار تُن از این محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه کنند.

وی افزود : این میزان محصول از سه هزار و ۱۰۰هکتار از باغات زیرکشت رفته شهرستان خوی برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با برداشت گیلاس از باغات خوی، برداشت آلبالو از باغات این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود از این محصول نیز هشت هزار تُن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: سطح زیر کشت باغات آلبالو نیز در شهرستان خوی یک هزار و ۶۰۰ هکتار است.

امینی بیان کرد: ارزش تولید این ۲ محصول باغی ۱۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است و این شهرستان در تولید آلبالو در آذربایجان‌غربی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: ۲۰ درصد این محصولات به صورت تازه خوری مصرف و بقیه به واحدهای صنایع تبدیلی استان‌های همجوار تحویل و یا به کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق و روسیه صادر می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که شامل انواع میوه‌های هسته دار،انگور و سیب است که علاوه برتامین نیاز داخل استان به سایر استانها و کشورها نیز صادر می‌شود.

درخت گیلاس از جمله درختان مناطق معتدل و سرد به شمار می‌رود و مقاوم به سرماست و در مقایسه با سایر درختان میوه هسته دار محصول آن زودتر به مرحله برداشت می‌رسد.

انتهای پیام/