به گزارش آذرباخیش ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران گفت : در پی وقوع یک فقره قتل در سال ۹۰ پرونده کیفری در محاکم تشکیل و پس از طی مراحل رسیدگی، حکم قصاص قاتل صادر و پس از تأیید در دیوان عالی کشور جهت اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام کیفری خوی ارسال شده بود.

وی اضافه کرد: به منظور استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش در اصلاح ذات البین و با توجه به سکونت اولیای دم در خوی، موضوع به شعبه صلح و سازش شورای حل اختلاف مستقر در زندان خوی ارجاع و پس از تشکیل جلسات متعدد، معتمدان، ریش سفیدان و روحانیون و اعضای هسته‌های جهادی بخشایش موفق به اخذ رضایت اولیای دم شدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در این پرونده، قاتل پس از ۱۱ سال از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

عتباتی با تحسین کار ارزشمند اولیای دم در عمل به آیات الهی و قرآن کریم گفت: حلاوت و شیرینی گذشت و بخشش برای هر ۲ خانواده است و صلح و دوستی جای کینه و کدورت را خواهد گرفت که رضایت باری تعالی هم در مصالحه و برادری است.

وی تصریح کرد : از ابتدای امسال ۱۰ پرونده مربوط به قصاص، با تلاش مددکاران اجتماعی و همراهی ریش سفیدان منطقه‌ای در شهرستان‌هایی نظیر ماکو، ارومیه، سردشت و خوی به سازش منجر شده که از این تعداد، چهار مورد از ابتدای تابستان امسال بود و به نظر می‌رسد که این روند همچنان با تلاش مددکاران ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/