به گزارش آذرباخیش رضا عبداله زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی  در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت : ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ با کمک‌های مادی و معنوی معمار کبیر انقلاب استارت خورد و اکنون بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی پذیرای جویندگان علم و دانش است.

وی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان شجره طیبه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود : دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با همت و بنیانگذاری آقای نجمی رحمت الله علیه شرایطی را فراهم نمود که ما الان با امکانات و پتانسیل های عظیم بالقوه روبرو هستیم.

عبداله زاده با اشاره به چشم انداز ترسیمی که بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب از سوی ریاست عالی دانشگاه آزاد سیاستگذاری شده است، خاطرنشان کرد : هیچ کشوری وجود ندارد که پیشرفته باشد اما دانشگاه قوی نداشته باشد. لذا بحث علم و مجموعه های دانشگاهی و گام برداشتن بر اساس چشم انداز ترسیمی جزو رکن های اصلی پیشرفت و توسعه هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با بیان اینکه؛ اگر ما بخواهیم در مسیر توسعه گام برداریم، نیازمند علم و مجموعه های دانشگاهی هستیم، افزود : رکن “پایایی” و رکن “پویایی” دو رکن اصلی پیشرفت و توسعه هستند و جامعه ای که تولید مولد نداشته باشد و انتقال تکنولوژی را نیز نتواند از مبداء دانشگاه ارائه بدهد، مطمئنا در دور تسلسل باطل گرفتار خواهد شد.

وی، سه محور “دانشگاه پرورش گر” و ” دانشگاه سرآمد و پاسخگو” و ” دانشگاه کارآمد” را از مهمترین محورها و فازهای توسعه عنوان کرد و تصریح کرد : این سه محور راهبردی به همراه دو هدف مهم “میان مدت” و “کوتاه مدت” که کیفیت بخشی، رشد علمی و کارآمد سازیِ نظام آموزشی در قالب آنها پیش بینی شده، مهمترین نقش را برای رسیدن به اهداف مدنظر” توسعه” ایفا می‌کنند.

عبداله زاده، برنامه ریزی “بلندمدت” که از سوی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می‌شود را به عنوان هدف اصلی در بحث پیشرفت و توسعه نام بُرد و اظهار داشت : عدم برنامه ریزی و ناتوانی در عملیاتی ساختن برنامه های بلندمدت بیشترین تاثیر را در ضعف و کاستی ها داشته که موجب کاهش شدید آمار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین مزیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی را نسبت به سایر دانشگاه های شهرستان های استان، وجود هیات علمی توانمند و کارمندان مجرب دانست و گفت : این دانشگاه دارنده رتبه دوم علمی در سطح آذربایجان غربی می‌باشد که ۱۱۰ هیات علمی رسمی و ۳۰۰ هیات علمی مدعو مزیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی را برجسته تر کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با بیان اینکه جمعاً ۱۳۹ رشته تحصیلی فعال در این دانشگاه برای حدود ۲۹۰۰ دانشجو تدریس می‌شود، افزود : از این تعداد رشته تحصیلی، تعداد ۵۴ رشته تحصیلی در مقطع کاردانی، ۴۴ رشته تحصیلی در مقطع کار‌شناسی، ۳۷ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و ۴ رشته تحصیلی در مقطع دکتری برای دانشجویان گرامی ارائه می‌گردد.

انتهای پیام/