به گزارش آذرباخیش محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست هماهنگی مراسم بزرگداشت شمس تبریزی که در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد : باید برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد تا شهر خوی در طول سال با اقبال ایرانیان و جهانیان علاقه‌مند به زبان فارسی و فرهنگ ایرانیان مواجه شود و شهر خوی و شمس تبریزی به نحو مناسبی به دنیا معرفی شوند.

وی افزود: شمس تبریزی چهره‌ای ملی و جهانی است و برنامه‌ها نباید فقط به شهر‌های خوی و تهران محدود باشد بلکه باید در ادارات کل ارشاد استان‌ها برنامه‌های مستقلی برگزار شود و در سایر کشور‌هایی که مردمانش با مولانا آشنایی دارند، از این فرصت برای شناسایی شمس تبریزی به عنوان مراد مولانا نیز بهره ببریم.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اولین نشان شمس تبریزی در این مراسم به یکی از بزرگانی که سال‌ها عمر خود را به پژوهش در خصوص ایشان و ارائه اثر، صرف کرده است، اهدا می‌شود.

در ادامه این نشست نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم بزرگداشت شمس تبریزی در خوی، تهران و قونیه برگزار می‌شود که برنامه بسیار جامعی است.

عادل نجف زاده افزود: برای ساخت بارگاه شمس تبریزی برنامه ریزی شده است تا گلریزان صورت گیرد و بارگاهی در شان و منزلت شمس ساخته شود.

وی اضافه کرد: از سفیر‌های کشور‌های همسایه نیز برای حضور در بزرگداشت شمس دعوت رسمی خواهد شد.

در ادامه این نشست علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی گفت: هشتمین برنامه بزرگداشت شمس تبریزی در دو بخش همایش علمی و جشنواره موسیقی شمس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بخش همایش علمی که ۵ و ۶ مهر برگزار می‌شود ۵۳ مقاله از ایران و سایر کشور‌ها ارائه می‌شود که در بخش موسیقی نیز بیش از هشتاد گروه موسیقی اعلام آمادگی کرده اند و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

گفتنی است در دومین نشست هماهنگی بزرگداشت شمس تبریزی، نمایندگان دستگاه‌های مختلف به بیان دیدگاه‌های خود در راستای برپایی باشکوه این مراسم پرداختند.

انتهای پیام/