به گزارش آذرباخیش دکتر حسین حبیب‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت : دانشکده علوم پزشکی به لحاظ گستردگی خدمات در بخش‌های مختلف ازجمله؛ بهداشتی، دارویی، غذایی، آموزشی و… منشأ اثربخشی گسترده ای دارد بر همین اساس نیازمند نظارت بیرونی بیش از پیش احساس می‌شود و گزارش های اطلاعاتی، رصد، پایش وضعیت موجود و گوشزد کردن ضعف ها ازجمله مواردی است که انتظارداریم خبرنگاران و اصحاب رسانه در این خصوص ایفای نقش نمایند.

وی از فضای مجازی به عنوان رقیب های ناهمگون و نامبارک در مقابل خبرنگاران یاد کرد و افزود : حساسیت مردم نسبت به اخبار حوزه سلامت بسیار در سطح بالایی قرار دارد و انتشار اخبار صحیح، دقیق و واقعی در این بخش بسیار حائز اهمیت است ولی متاسفانه فضای مجازی به عنوان رقیبی ناهمگون و نامبارک در مقابل خبرنگاران ظاهر شده است و با انتشار اخبار جعلی، دور از واقعیت و با اطلاعات ناقص موجب سخت تر شدن کار خبرنگاران حوزه سلامت در بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شده اند.

حبیب زاده جذب دانشجو در رشته پزشکی را جزو مهمترین رویدادهای طی ۶ ماه ماضی در بخش حوزه آموزشی عنوان کرد و افزود : خوشبختانه این مهم با امضای شخص وزیر محترم بهداشت ابلاغ نهایی شد و در شورای گسترش نیز به تصویب رسید و در بهمن ماه سال جاری دانشجوی پزشکی با عنوان دانشجوی پزشکی خوی در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان پذیرش خواهیم کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی به عدم ارتقاء و تبدیل وضعیت دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی خوی اذعان کرد و تصریح نمود : ما فعلا به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل نشده ایم، اما با سرعت و قدرت درحال حرکت به سمت ارتقای درجه به دانشگاه هستیم و پذیرش دانشجوی پزشکی دقیقا درهمین راستا اتفاق افتاده است.

وی از خرید ساختمان دانشگاه آزاد خوی با حمایت خیّر بنام خویی (آقای میرناصر محمدسیدی) پرده برداشت و گفت : ساختمان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با ۷۸۰۰ مترمربع زیربنا در ۶ طبقه با حمایت خیّر بزرگوار جناب آقای سیدی در حال نهایی شدن است و توافقات مقدماتی برای نقل و انتقالات انجام شده است.

حبیب زاده ادامه داد : ارتقای درجه بیمارستان های آیت الله العظمی خویی (ره) و امام خمینی (ره) از بیمارستان به مراکز آموزشی، و همچنین جذب هیات علمی در رشته های مختلف برای دانشگاه و تحویل خوابگاه دانشجویی تملیکی با ۱۳۰ نفر ظرفیت به معاونت آموزشی، از مهمترین اقدامات ۴ ماه اخیر ما در راستای حرکت به سمت دانشگاه علوم پزشکی شدن بود که در حال نهایی شدن هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی با ابراز تاسف از ارائه تعهد مسئولین وقت به وزارت بهداشت درخصوص شرط افتتاح بیمارستان آیت الله خویی و امام خمینی بجای جایگزین شدن با ۲ بیمارستان قمربنی هاشم و بیمارستان آیت الله مدنی، خاطرنشان کرد : توسعه بیمارستان خویی در اوایل به دلیل تعهدی که درخصوص جایگزینی بیمارستان های خویی و امام خمینی با بیمارستان های قمر و مدنی وجود داشت با مشکلاتی روبرو بود بطوریکه هیچگونه چارت تشکیلاتی و جذب نیروی انسانی برای این دو بیمارستان جدید تعریف نشده بود.

وی ادامه داد : اما ما تلاش کردیم با وجود احتمال مستعمل بودن، ۲ بیمارستان قمر بنی هاشم و آیت الله مدنی را حفظ کنیم.

دکتر حسین حبیب‌زاده با بیان اینکه در بیمارستان آیت الله خویی (ره) از مجموع ۴۴ هزار مترمربع زیربنا، ۳۳ هزار مترمربع ساخته شده بود و ۱۱ هزار مترمربع بخش فریز وجود داشت، افزود : برای بخش باقیمانده با تلاش رئیس این بیمارستان، پس از تهیه دستگاه آنژیوگرافی، مکان مناسبی برای استقرار این دستگاه درنظر گرفته شد که در حال نهایی شدن است و ان شاء الله تا آبان ماه سال جاری برای مردم عزیز شمال استان خدمات درمانی و پزشکی ارائه خواهد داد.

وی تاکید کرد : ایجاد بخش همودیالیز و بخش‌های رادیوتراپی، غربالگری سرطان، ناباروری و سوختگی نیز جزو برنامه های دانشکده علوم پزشکی خوی قرار دارد و معاونت درمان دانشکده به جد پیگیر محقق شدن آنها می‌باشد.

تشریح عملکرد دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در حوزه های بهداشت و همچنین غذا و دارو و توسعه از دیگر مواردی بود که دکتر حبیب زاده به آنها پرداخت.

انتهای پیام/