به گزارش آذرباخیش حجت الاسلام حجت قاسم خانی امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : مراسم پیاده‌روی اربعین، تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می‌دهد که ‌بزرگترین کنگره بین‌المللی در دنیای امروز است.

وی گفت : این کنگره عظیم جهانی ابعاد متعددی دارد که از جمله مهمترین این ابعاد،حرکت در جهت وحدت جهان اسلام است. اندک تأملی بر آیات قرآن و روایات نشان می‌دهد دین اسلام تا چه حد بر وحدت میان مسلمین تأکید داشته است.

امام جمعه خوی گفت : در قرآن به‌مسلمانان سفارش شده است که در رابطه با پیروان دیگر ادیان الهی، مشترکات خود را اصل قرار بدهند و بر مبنای همان مشترکات از دشمنی و تفرقه پرهیز کنند. اندکی تأمل بر نتایج بی‌نظیر وحدت برای جامعه یک و نیم میلیاردی مسلمین جهان نشان می‌دهد که چرا دشمنان اسلام همیشه درصدد افروختن آتش تفرقه در میان این امت عظیم بوده‌اند.

وی تصریح کرد : اکنون نیز بیش از هر زمان دیگر مستکبرین و دشمنان اسلام سعی دارند به‌هر طریق ممکن دل‌های مسلمین را از هم دور کرده و با برافروختن آتش تروریسم به‌نام اسلام و علیه مسلمین، مذاهب مختلف اسلامی را به‌جان یکدیگر بیندازند. امروز امت بزرگ اسلامی بیش از هر زمان دیگری درد و رنج تفرقه را لمس می‌کند عراق، سوریه، یمن، بحرین، افغانستان و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی از تفرقه و تشتت و اختلاف بین مسلمانان رنج می برند.

وی یادآور شد : احیای راهپیمایی و این جلوه کنگره اربعین، رنگ و جان تازه‌ای به‌مقوله وحدت مذاهب در اسلام و وحدت ادیان در دنیا داده است.که جا دارد در اینجا از برادران عراقی که در احیای این عظمت نقش برجسته دارند، تشکر نمائیم.

انتهای پیام/