به گزارش آذرباخیش چنگیز نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی در مراسم عقد تفاهم نامه همکاری دو جانبه ایجاد شبکه و توسعه زیرساخت شبکه فیبر نوری بین شهرداری خوی و مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: این تفاهم نامه بستر را برای تسریع در توسعه شبکه فیبرر نوری فراهم و امکان برخورداری مردم شهرستان خوی از اینتنرت پرسرعت را فراهم می‌سازد.

وی افزود : با اجرای طرح‌های مختلف ارتباطی ازجمله نجما شهر خوی در دو سال آینده به یک شهر هوشمند تبدیل خواهد شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه آذربایجان غربی از اجرای ۱۱ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان خبر داد و افزود : اجرای ۲ هزار کیلومتر شبکه فیببر نوری برای ارتقای زیر ساخت‌های ارتباط‌ی استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی از بهرداری از شبکه فیبر نوری بین خوی و ارومیه بطول ۱۴۰ کیلومتر هم خبر داد و تصریح کرد : اتصال ۱۶ شهرک صنعتی استان به شبکه فیبر نوری نیز در دستور کار است که این هدف با عقد تفاهم نامه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان بزودی عملیاتی می‌شود.

نوری همچنین با اشاره به ارتقای زیر ساخت‌های ارتباطی پایانه رازی – کاپی کوی در مرز ایران و ترکیه گفت : در سفر اخیر استاندار آذربایجان غربی به خوی اجرای شبکه فیبر نوری این پایانه بطول ۴۰ کیلومتر به تصویب رسیده که بزودی با اخذ مجوز‌های لازم با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

حسن نصرالله پور شهردار خوی گفت : ایجاد توسعه شبکه فیبر نوری با استفاده از ظرفیتهای مخابرات و شهرداری برای ارائه خدمات گسترده الکترونیکی ،شهروند سپاری ،بهره مندی مجموعه های دولتی و شهری و شهروندان گرامی می تواند گام موثر و بزرگی باشد که تحول مناسبی در بسته اینترنتی و خدمات این حوزه در سطح شهر ایجاد می کند.

وی گفت: بخشی از اقدامات اولیه ایجاد این شبکه در بخشهایی از شهر انجام شده اما توسعه آن در تمام سطح شهر امکان مدیریت هوشمند ترافیک ،خدمات گسترده الکترونیکی بویژه در حوزه شهرسازی را برای شهرداری فراهم ساخته و ارائه اینترنت پرسرعت در سطح شهر خوی برای حوزه های مختلف قابل استفاده جهت صنوف ،شهروندان ،ادارات و نهادهای شهری و شهرستانی را ممکن می سازد.

انتهای پیام/