به گزارش آذرباخیش محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون عملیات آوار برداری در ۹ روستا از ۱۲ روستای کانون زلزله ۴.۵ ریشتری خوی پایان یافته است، افزود: با پایان کار آواربرداری با مشارکت و همراهی مردم، خیرین و دستگاه‌های ذیربط کار بازسازی نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون عملیات پی کنی و بتن ریزی در روستاهای مرتضی قلی کندی و خنجرخان توسط خود روستاییان با نظارت بنیاد مسکن آغاز شده است، گفت: همچنین با تأمین مصالح لازم از جمله ماسه، سیمان و میلگرد کار بتن ریزی و پی کنی هم در تعدادی از روستاها با صدور پروانه ساختمانی و نظارت بنیاد مسکن آغاز شده است.

معتمدیان با بیان اینکه عملیات آوار برداری بیش از ۵۹۰ واحد مسکونی و دامی در مناطق زلزله زده خوی به پایان رسیده است، عنوان کرد: تاکنون برای ساخت ۴۶۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی پروانه صادر شده است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ستاد بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی باید یک هزار ۱۰۰ واحد تخریب شده ناشی از زلزله را نوسازی و ۴ هزار واحد خسارت دیده را تعمیر کند.

وی از اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان برای بازسازی واحدهای شهری و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی واحدهای روستایی به صورت تسهیلات قرض الحسنه خبر داده و افزود: در کنار ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض جهت بازسازی واحدهای شهری و روستایی، همچنین ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض جهت تأمین لوازم خانگی اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان غربی به تخریب ۵۲۳ واحد نگهداری احشام نیز اشاره کره و اضافه کرد: بسیج سازندگی بازسازی این واحدها را آغاز کرده و سیمان و میلگرد نیز به صورت رایگان جهت بازسازی واحدهای شهری و روستایی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/