علی اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش گفت : در زلزله شهرستان خوی طبق ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هزار و ۱۰۰ واحد نیازمند تخریب و نوسازی ۴ هزار واحد تعمیری احصا گردید.

وی در ادامه افزود : از ساعات اولیه وقوع زمین لرزه، مسئولان استانی و شهرستانی و دستگاه های امدادرسان و مردم همیشه در صحنه، پای کار امداد و نجات و اسکان اولیه آمدند و پس از مرحله اسکان اضطراری و ارزیابی ناظران بنیاد مسکن ، گزارش خسارات وارده به هئیت دولت منتقل شد .

نیکزاد با اشاره به مصوبه هیئت دولت و دستور ریاست جمهور بیان کرد: تسهیلات مصوب در هیئت دولت برای بازسازی واحدهای شهری تخریبی ، ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات وام و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و برای مناطق روستایی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن کشور همچنین افزود : برای واحدهای تعمیری براساس میزان خسارت ها سقف تسهیلات وام ۳۰ میلیون تومان و و سقف بلاعوض ۲۰ میلیون تومان در مصوبه هیئت دولت در نظرگرفته شده است و پرداخت خواهد شد.

اکبر نیکزاد گفت : سیمان مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی و تعمیری با عنایت ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین گردید و همچنین میلگرد مورد نیاز برای نوسازی واحدهای تخریبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به عملیات آوار برداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله خوی اظهارداشت : با افتخار عرض میکنیم ، عملیات آواربرداری با همراهی سایر دستگاه ها در مناطق روستایی این منطقه به اتمام رسیده و در مناطق شهری نیز در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن به عملیات اجرایی نوسازی واحدهای آواربرداری اشاره کرد و گفت : عملیات اجرایی نوسازی با فوریت آغاز گشته است و در بعضی نقاط درحال بستن اسکلت واحدهای مسکونی هستیم که در یک ماه آینده واحدهایی که اسکلت بندی شده اند ، کار اجرایی به پایان خواهد رسید و آماده اسکان و استفاده خانواده ها خواهد شد.

وی در پایان افزود : امروز موضوع بازسازی مناطق سانحه دیده از سیل و زلزله برای مسئولان کشور از اولویت های کاری است و براین اساس مراحل بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی با روند بسیارخوبی در حال انجام است که طبق برنامه عملیاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا دوماه آینده، مردم عزیزمان در واحدهای مسکونی خود، زیر سقف ایمن به زندگی آرام خود ادامه خواهند داد.

دکتر نیکزاد با حضور در روستاهای مرتضی قلی کندی خنجرخان عذاب و سیدتاج الدین به بازدید از روند پیشرفت عملیات اجرایی بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان خوی و نصب اسکلت های فلزی پرداخت.

انتهای پیام/