سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش گفت : در این زمین لرزه ، مردم عزیز ، مثل همیشه در صحنه حضور و با مشارکت خود در امر امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان ، یاریگر دستگاههای خدمات رسان و نیروهای امدادی شدند .

وی با اشاره به مشارکت مردم و اقدامات به موقع دولت برای زلزله زدگان افزود : اطمینان بخشی که در بین مردم حادثه دیده ایجاد شده است ، حاصل ورود و اقدام به موقع دولت و بخصوص مردم میباشد که نشان دهنده شکل و ساماندهی کارها می باشد .

زهرایی از مشکلات و بروکراسی اداری برای دریافت وام از بانک ها اشاره کرد و افزود: مصوبات دولت برای اعطای وام ها ابلاغ شده و روند واگذاری آنها نیز بایستی سرعت بگیرد ؛ چراکه در بعضی مواقع شاهد مشکلات مردم در دریافت وام های ابلاغی از بانک های عامل هستیم .رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور همچنین بیان نمود : با توجه به نزدیک شدن فصل سرما ، تدابیر و تحقیقات باید انجام شود تا در در صورت نیاز ، از اسکان موقت و کانکس ها استفاده نمود .

سردار زهرایی با بیان اتحاد بین مردم و مسئولان گفت : گرمای اولیه که از اول حادثه در بین مردم و مسئولان بوده باید حفظ شود تا مردم در اسرع وقت در واحد های مسکونی امن و با مشخصات فنی ضد زلزله خود ساکن شوند .

وی در پایان از اشتغال در مناطق زلزله زده خوی گفت و افزود : بسیج سازندگی علاوه بر مشارکت گروه های جهادی و تامین مصالح ، تسهیلاتی که برای اشتغال نیاز باشد حتما به این منطقه فراهم خواهیم کرد و همچنین در صورت لزوم ، بعد از بررسی های لازم ، برای خانواده های نیازمند نیز از کمک های مومنانه اهدا خواهد شد .


انتهای پیام /