جعفر برزگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش با اشاره به اتمام آوار برداری ۶۷۰ واحد مسکونی از یک هزار و ۱۰۰ واحد احداثی شهری و روستایی مناطق زلزله زده شهرستان خوی، اظهار کرد: عملیات اجرایی و بازسازی ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۲۷۰ واحد شهری در شهر دیزج دیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرای بتن فنداسیون ۴۱۹ واحد مسکونی از ۶۷۰ واحد مسکونی شروع شده، اسکلت ۳۲۶ واحد مسکونی نصب و عملیات دیوارچینی ۲۰۹ واحد و اجرای سقف ۱۰۰ واحد به اتمام رسیده و این تعداد واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

برزگر در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تعمیری و احداثی در قالب کمک بلاعوض دولت، اضافه کرد: ضمن تامین مصالح ساختمانی از این محل، تاکنون به چهار هزار و ۶۰۲ واحد تعمیری و احداثی این تسهیلات (۵۰۰ میلیون ریالی بلاعوض) پرداخت شده است.

وی افزود: با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پست بانک آذربایجان‌غربی پرداخت تسهیلات وام بازسازی در ۲ روستا آغاز گردیده و تاکنون ۷۲ واحد مسکونی وام خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه تاکنون پرونده ۲۵۰ واحد شهری و ۳۰۰ واحد روستایی برای پرداخت تسهیلات بازسازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به ۲ بانک ملت و رفاه ارسال شده است، گفت: منتظر آغاز پرداخت تسهیلات از سوی این ۲ بانک و همچنین اعلام آمادگی ۲ بانک دیگر برای دریافت پرونده‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات دولت در اول آبان سال جاری، بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد پنج درصد برای جبران خسارت ناشی از زمین لرزه در شهرستان‌های خوی و سلماس هستند، تاکید کرد: با توجه به فرآیند بازسازی، تامین و پرداخت این تسهیلات برای پیشرفت مراحل بازسازی ضروری است.

برزگر با اشاره به اینکه با توجه به اقلیم منطقه امیدواریم بانک‌های عامل رفاه، ملت، مسکن و تجارت با تسریع در پرداخت این تسهیلات به پایان فرآیند ساخت و ساز پیش از شروع فصل سرما کمک کنند، یادآور شد: ادامه فرایند ساخت و ساز نیازمند همکاری بانک‌های استان در تامین و پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کمک به ساخت مسکن به مردم زلزله زده خوی است.

انتهای پیام/