به گزارش خبرنگار آذرباخیش رضا جعفرپور مدیر عامل تولیت شمس تبریزی در صحن علنی شورای اسلامی شهر خوی در مراسم رونمایی از نماد پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا با بیان اینکه پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری برگزار می‌شود ، گفت : این نماد ، نمادی از همبستگی ملی ، معرفت ، اخلاق ، ادب و عرفان اسلامی است که توسط استاد نادر جلال هنرمند عرصه هنرهای تجسمی طراحی و تولید شده است .

وی افزود: این تندیس به عنوان جایزه و نشان ویژه پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا به گروه‌های برتر این جشنواره اهدا خواهد شد.

جعفرپور اظهارداشت : تاکنون ۲۸۱ اثر موسیقی سنتی برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است که از بین آثار ارسالی ۱۲ اثر برای اجرای نهایی انتخاب شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد : در این دوره از ۲۷ استان کشور برای این جشنواره اثرات مختلفی ارسال شده است که در مرحله اول جشنواره با رای هیئت داوران ، ۸ گروه برای اجرا در مرحله نهایی و حضوری راه یافتند که تعداد ۳ گروه به عنوان گروه‌های برتر شناخته خواهند شد.

مدیر عامل تولیت شمس تبریزی تجلیل از مفاخر موسیقی کشورمان از جمله مرحوم اسفندیار قره باغی ، و هنرمندان موسیقی سنتی شهرستان خوی ، استاد اطهری و خلیلی را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.

انتهای پیام/