ذبیح الله کاظمی فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی آذرباخیش با بیان اینکه فعالیت آزمایشی پایانه رازی خوی آغاز شده است گفت: توسعه مرز رازی خوی بعنوان نزدیکترین مسیر تردد از ایران به اروپا، به سرعت در حال تکمیل و تقریبا در حال آماده افتتاح رسمی می باشد.

وی افزود: با افتتاح این پایانه فصل جدیدی از مناسبات اقتصادی ایران و کشور ترکیه رقم خواهد خورد و پیش بینی می شود مرز رازی نقش موثری در افزایش تراز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری توافق مابین دو کشور داشته باشد.

کاظمی اظهارداشت: خواهر خواندگی دو شهر مهم خوی و وان منجر به افزایش موج جدید دیپلماسی مرزی و اقتصادی خواهد شد که زمینه افزایش تعاملات فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سرمایه گذاری و گردشگری را فراهم خواهد نمود.

فرماندار خوی اظهارداشت: این پایانه در ۱۳ هکتار زمین و با ۹ هزار مترمربع زیربنا در دو بخش تجاری و مسافری احداث شده است و بهمن ماه سال جاری با حضور مقامات رسمی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

کاظمی با اشاره به مراحل پایانی محوطه سازی این پایانه هم افزود: برای ساخت این پایانه بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

انتهای خبر/