به گزارش سرویس اجتماعی آذرباخیش در این همایش که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های مؤسسه فرهنگی و خیریه عترت ابوتراب ترتیب یافت، با اهدای لوح و انواع لوازم‌خانگی به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال از ۲۱۰ مادر و زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و مؤسسه خیریه عترت ابوتراب تجلیل شد.

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی از حمایت بیش از ۶۰ هزار زن سرپرست خانواده توسط این نهاد در استان خبر داد و گفت: ۵۵ درصد خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی همچنین از شناسایی و حمایت از ۱۵ هزار یتیم در استان هم خبر داد و تصریح کرد: حدود ۵۰ هزار حامی حمایت از این کودکان یتیم را در استان عهده‌دار شده‌اند.

سهندی افزود: از ابتدای امسال خیران نیک‌سرشت ۷۲۰ میلیارد ریال از ایتام به‌صورت نقدی حمایت کرده‌اند که در مقایسه با پارسال ۳۵ درصد افزایش داشته است.

حسن جوانشیر مدیرعامل مؤسسه خیریه عترت ابوتراب هم در این همایش گفت: این مؤسسه در ۷ استان کشور ۴ هزار ۶۰۰ زن سرپرست خانوار را زیرپوشش حمایت خود قرار داده است.

وی افزود: این مؤسسه با همراهی کمیته امداد امام خمینی از ۹۰۰ مادر و زن سرپرست خانوار با اهدای لوازم‌خانگی از جمله لباس‌شویی و جاروبرقی در مجموع به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال تجلیل کرد.

قادر ولی نژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی هم در این مراسم گفت: امسال برای اشتغال ۱۳۰ زن سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در شهرستان خوی بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای خبر/