به گزارش آذرباخیش محمدصادق معتمدیان در گفتگو با خبرنگاران، راهکار اصلی برای مقابله با زمین‌لرزه‌های شهرستان خوی را مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اعلام کرده و اظهار داشت: با عنایت ریاست‌جمهوری و مصوبات هیئت دولت، کمک بلاعوض و تسهیلات برای مناطق زلزله‌زده تعیین و اعتبار لازم تضمین شده است.

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی در کاهش آمار آسیب جانی در شهرستان خوی تأثیر قابل‌توجهی داشته، خاطرنشان کرد: شهرستان خوی با ۵۲ درصد مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، در جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری در این حوزه قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی به تخریب کامل دو هزار و ۱۲۰ واحد و آسیب‌دیدگی ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در زمین‌لرزه شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: با زحمات و تلاش تمامی نیروها، شاهد گذر از مرحله امداد و نجات و اسکان اضطراری و در ادامه اسکان موقت و در نهایت اسکان دائم زلزله‌زدگان در شهرستان خوی خواهیم بود.

معتمدیان همچنین ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی از زلزله‌زدگان خوی را یادآور شده و اضافه کرد: ۲۴ مدرسه و ۲۲۴ کلاس درس شهرستان خوی نیازمند بازسازی هستند و با حمایت نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و شستا، ۱۲ هزار تن میل‌گرد و ۱۰ هزار تن سیمان تاکنون برای تسریع روند بازسازی واحدهای مسکونی و آموزشی تأمین شده است.

انتهای خبر/