به گزارش سرویس اقتصادی آذرباخیش سردار محمدباقرعلائی در مراسم رزمایش جهادگران فاطمی که به طور هم‌زمان با سراسر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار با اشاره به رزمایش سراسری جهادگران فاطمی و حضور و فعالیت جهادگران در مناطق زلزله‌زده خوی اظهار داشت: ما قدردان فعالیت جهادگران و بسیجیان هستیم و انتظار می‌رود این رزمایش منوط به یک هفته نباشد و مهندسان بسیجی به طور مستمر یاری‌رسان و کمک‌حال ما در مناطق زلزله‌زده باشند تا بتوانیم در بحث بازسازی و تحویل مساکن مردم آسیب‌دیده از زلزله از ظرفیت متخصصین و بسیجیان مهندس بهره ببریم.

وی ادامه داد: از ابتدای وقوع حادثه و زلزله ۵.۹ ریشتری خوی ارگان‌های دولتی و گروه‌های جهادی، نیروهای بسیج و سپاه در مناطق زلزله‌زده برای امدادرسانی حضور پیدا کردند.

فرمانده سپاه خوی ادامه داد: گروه‌های جهادی و بسیجیان و سپاهیان طی این مدت با امدادرسانی، تهیه و توزیع غذای گرم، چادر، اقلام بهداشتی و تجهیزات گرمایشی نقش مؤثری داشتند و با حضور مستمر و در کنار مردم بودن باعث دلگرمی مردم این منطقه هستند.

سردار علائی تصریح کرد: باتوجه‌به حادثه در منطقه و امدادرسانی‌های انجام شده با مشکلات اساسی مواجه هستیم؛ اما جهادگران در کنار مردم هستند تا بسیاری از مشکلات رفع شود.

فرمانده سپاه شهرستان خوی در بحث امدادرسانی مناطق زلزله‌زده خوی عنوان کرد: اقدامات مؤثری در بحث امدادرسانی و تهیه و پخت و غذای گرم در کمپ‌های مستقر انجام شده است؛ اما آن چه که نیاز مبرم است حضور کارشناسان و متخصصان در بحث ارزیابی مساکن آسیب‌دیده است .

وی با اشاره به اینکه ترس و اضطراب ناشی از زلزله بیشترین عامل حضور مردم در چادرها و کمپ‌ها است تصریح کرد: انتظار می‌رود با حضور متخصصین و ارزیابی در مساکن به مردم اطمینان خاطر دهند که مشکلی برای حضور در برخی منازل که آسیب جدی ندیده است وجود ندارد.

سردار علایی تأکید کرد: بسیاری از منازل قابل‌سکونت بوده و با تعمیرات جزئی امکان استفاده مجدد وجود دارد.

وی ادامه داد: ۱۰ کمپ در مناطق زلزله‌زده خوی فعالیت دارند که روزانه وعده‌های غذایی صبحانه ناهار شام تهیه و جهادگران در بحث توزیع غذا کمک‌حال مردم هستند و در بحث آواربرداری و تخلیه منازل یاری سان مردم آسیب‌دیده از زلزله است.

فرمانده سپاه شهرستان خوی تأکید کرد: از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود از ظرفیت‌های بسیجیان و متخصصان سازمان بسیج مهندسین در جهت پیشبرد اهداف و در بحث امدادرسانی و جهت بازسازی مناطق زلزله‌زده بهره ببرند چرا که در بحث ارزیابی منازل تخریب شده نیاز مبرم به حضور کارشناسان در مناطق زلزله‌زده وجود دارد .

علی دژم مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: رزمایش جهادگران فاطمی با محوریت گروه‌های جهادی تخصصی به مناسبت هفته مهندس از ۳۰ بهمن هم‌زمان با سراسر کشور آغاز و تا پنج اسفند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به محورهای رزمایش جهادگران فاطمی ادامه داد: اعزام گروه‌های جهادی، ارائه خدمات فنی مهندسی و مشاوره رایگان با حضور ادارات ذی‌ربط، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی طرح عمران روستا، رزمایش کمک مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات پزشکی رایگان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، تجلیل از مهندسان و گروه‌های جهادی از جمله محورهای این رزمایش است.

دژم عنوان کرد: سازمان بسیج عمران و معماری آذربایجان غربی در کنار مردم آسیب‌دیده از زلزله خواهد بود و با برگزاری میز مشاوره فنی مهندسی در مساجد، برگزاری میز خدمت ویژه سازندگان و مالکان، اعزام گروه‌های نظارتی به نقاط محروم و کم‌برخوردار به همراه تیم ارزیاب، مرمت و بهسازی منزل محرومین از جمله اهداف این سازمان در این رزمایش است.

انتهای خبر/