به گزارش آذرباخیش استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر صداوسیما با اشاره به زمین‌لرزه شهرستان خوی، گفت: با تلاش شبانه‌روزی و بسیج نیروها، در کمتر از ۷۲ ساعت برای ۱۳۰ هزار نفر از زلزله‌زدگان شهرستان خوی، امکان اسکان اضطراری فراهم شد.

معتمدیان همچنین به سفر ریاست‌جمهوری و مقامات ملی به منطقه جهت کمک به زلزله‌زدگان اشاره کرده و یادآور شد: در زمین‌لرزه شهرستان خوی، دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی به‌صورت کامل تخریب شده و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد نیز خسارت‌دیده که برای بازسازی و نوسازی واحدها، کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده و ۱۲۰ کمپ نیز با تمامی امکانات برای اسکان مردم راه‌اندازی شده است.

وی به سه ضلع دولت، حاکمیت و مردم در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی نیز اشاره کرده و افزود: با عنایت ریاست‌جمهوری و دستگاه‌های حاکمیتی و بخصوص همراهی مردم، روند بازسازی و مقاوم‌سازی مناطق زلزله‌زده تسریع خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی از زلزله‌زدگان خوی را یادآور شده و اضافه کرد: ۲۴ مدرسه و ۲۲۴ کلاس درس شهرستان خوی نیازمند بازسازی هستند و با حمایت نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و شستا، ۱۲ هزار تن میل‌گرد و ۱۰ هزار تن سیمان تاکنون برای تسریع روند بازسازی واحدهای مسکونی و آموزشی تأمین شده است.

وی به توزیع ۴۰ هزار تخته چادر در مناطق زلزله‌زده نیز اشاره کرده و افزود: تاکنون ۱۶۰ هزار تخته پتو و ۴۷ هزار زیرانداز در منطقه توزیع شده و ۶۷ گروه جهادی به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی هستند.

انتهای خبر/