جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش گفت: دستور کارهای تعمیری تاکنون به ۸۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است؛ لذا این دستورات به‌منظور تسریع در تعمیرات و سکونت مردم عزیز در منازل انجام گردیده و همچنان نیز با سرعت ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات آواربرداری عنوان کرد: عملیات آواربرداری واحدهای احداثی در ۹ محور با استقرار ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استان‌های آذربایجان غربی، و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان استان با سرعت ادامه دارد و تاکنون آواربرداری ۷۱۴ واحد مسکونی در روستاها و شهر فیرورق به اتمام رسیده است.

برزگر بیان کرد: با استقرار ستادهای معین آذربایجان غربی در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی عملیات آواربرداری و ابلاغ دستور کارهای واحدهای مسکونی تعمیری تا پایان اسفندماه به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از صدور پروانه ساختمانی گفت و افزود:  لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ارسال شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرایند صدور پروانه‌های ساختمانی در محل روستاها و شهرها صورت گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میل‌گرد موردنیاز جهت شروع عملیات پی‌کنی و بتن‌ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد  مسکن تأمین و به ۳۷۴ واحد مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

انتهای خبر/