حسن نصرالله پور در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی آذرباخیش از ثبت و تأیید مدارک ملک‌های قولنامه‌ای در شهرداری خوی برای معرفی به بنیاد مسکن خبر داد و اظهار کرد: اسناد و مستندات ملک‌های قولنامه‌ای و مشاعی در شهرداری خوی صورت می‌گیرد.

وی افزود: پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری خوی در هشتم بهمن‌ماه تاکنون خدمات مختلفی در برداشت آوار، پاک‌سازی و تنظیف معابر و اماکن آسیب‌دیده، خدمات مختلف در نواحی پنج‌گانه و سازمان‌ها، آماده‌سازی و استقرار کمپ‌ها و مراکز اقامت موقت برای شهروندان انجام شده است.

شهردار خوی ادامه داد: آماده‌سازی پارک‌ها و فضاهای سبز و محل برپایی کمپ‌ها، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح شهر و کمپ‌ها، توزیع اقلام ضروری برای زلزله دیدگان و اقدامات مختلف دیگر در قالب ستاد مدیریت بحران شهری انجام شده است.

نصرالله پور اضافه کرد: خدمات مختلف شهرسازی نیز در تمام روزهای مذکور طبق منوال همیشه در شهرداری‌های مناطق دوگانه به شهروندان ارائه شد.

وی تصریح کرد: بر مبنای ایجاد شرایط مناسب برای شهروندان در خصوص تعمیر و بهسازی یا احداث مجدد منازل تخریب شده یا آسیب‌دیده از زلزله، امکان صدور پروانه احداث رایگان ویژه منازل با مساحت ۱۰۰ مترمربع فراهم شده است و شهروندان می‌توانند جهت بهره‌مندی از این شرایط به شهرداری‌های مناطق مراجعه کنند.

شهردار خوی گفت: نیروهای ممیزی شهرداری از ابتدای زلزله خوی در ستاد بحران شهرداری پای‌کار بودند و اکنون در زمان بازسازی با هماهنگی بنیاد مسکن در حال بررسی و تأیید مدارک ملک‌های قولنامه و مشاعی جهت معرفی به بنیاد مسکن جهت اخذ مجوز تعمیرات هستند.

انتهای خبر/