حجت‌الاسلام عباسعلی امامی در گفت‌وگو با سرویس قضائی آذرباخیش با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در رخداد زلزله ۵.۹ ریشتری این شهرستان افزود: در حادثه زلزله اخیر تمامی همکاران مستقر در حوزه قضایی برای خدمت‌رسانی پایدار به‌صورت شبانه‌روزی در کنار مردم بوده و برای کاهش آلام همشهریان از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی اظهار کرد: بنا بر تأکید و عنایت ویژه رئیس‌کل دادگستری استان، بازدیدهای مکرر از مناطق زلزله‌زده داشته و از نزدیک در روند خدمات‌رسانی نظارت کردیم ضمن اینکه کمک‌های همکاران قضایی استان و سایر حوزه‌های قضایی کشور میان مردم زلزله‌زده توزیع شده است.

رئیس دادگستری خوی با اشاره به امنیت روانی شهروندان ادامه داد: موضوع امنیت روانی و جلوگیری از تضییع حق شهروندان دو عامل مورد تأکید در روزهای حادثه بود که با تلاش شبانه‌روزی دستگاه قضایی این امر محقق شد.

حجت‌الاسلام امامی به صدور احکام جایگزین حبس در دستگاه قضایی اشاره کرد و یادآور شد: در جهت حل مشکلات شهروندان شهرستان، همکاران قضایی در استان و سایر نقاط کشور، احکام جایگزین حبس خود را برای کمک به زلزله‌زدگان در دستور کار قرار دادند که اقلام تهیه شده از طریق مراجع ذی‌ربط برای استفاده عموم شهروندان ارسال و توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: واحد بسیج سازندگی قوه قضائیه مستقر در تهران نیز با اهتمامی ویژه و تدارک گروه‌های جهادی از بین همکاران متخصص برای ایام تعطیلات نوروزی در شهرستان خوی مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی اقدام خواهند کرد.

انتهای خبر/جوادنجارپور