به گزارش آذرباخیش مرتضی شهسوار در جلسه فوق‌العاده شورا اظهار کرد: سالانه هزاران نفر برای حضور در مقبره شمس تبریزی به خوی سفر می‌کنند که در همین راستا در تلاشیم طی جلسات مشترک با اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی موضوع ساخت مقبره شمس تبریزی را تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: همچنین شورای اسلام‌شهر خوی به دنبال اخذ نامه کتبی ثبت فرش ریز ماهی بنام خوی است و در این راستا پیگیری‌های لازم آغاز شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی: پیگیر تعیین تکلیف مقبره شمس تبریزی هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر خوی در ادامه از اجرای فاز اول پیاده‌راه‌سازی در معابر هسته مرکزی این شهر خبر داد و اضافه کرد: باهدف بهبود، روان‌سازی و کاهش بار ترافیکی شهر، طی روزهای آینده فاز اول پیاده‌راه‌سازی در هسته مرکزی اجرایی می‌شود.

به گفته وی، این طرح در هسته مرکزی خوی و چهار خیابان اطراف میدان اصلی شهر اجرا می‌شود.

شهسوار افزود: همچنین در راستای رسالت و اهداف شورای اسلامی شهر خوی، اقداماتی نیز در جهت اجرای مصوبه ترافیکی بلوار ولیعصر در مجموعه صحن شورا مطرح و مقرر شد که دراسرع‌وقت نقشه تصویبی شورای ترافیک در بلوار ولیعصر اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی: پیگیر تعیین تکلیف مقبره شمس تبریزی هستیم.

وی از ایجاد بازار عید در محل بازارچه مرزی خوی برای رونق خریدهای عید خبر داد و گفت: با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر، اماکنی که جهت ایجاد زمینه جمع‌آوری صنوف مزاحم اقدام کنند به میزان ۸۰ درصد تخفیف عوارض به آنها اعمال می‌شود.

انتهای خبر/جوادنجارپور